Avatar billede linhan Nybegynder
05. juli 2001 - 11:23 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Standart faktura skabelon MS OFFICE

Når jeg åbner fakturaen og låser arket op og f.eks. vil ændre det felt, hvor der står \"FAX\" og ændre det til \"Mobil nr\", bliver det ikke ændret i fakturaens brevhovede, der står stadig \"FAX\" Hvordan tilpasser jeg de standartfelter, således fakturaen indeholder  de tekster, som jeg har brug for?
Avatar billede jimse Nybegynder
05. juli 2001 - 11:28 #1
Hvis Fax er skrevet i sidehoved? skal du vælge vis/sidehoved-sidefod og ændre det derinde også
Avatar billede linhan Nybegynder
05. juli 2001 - 11:30 #2
Det er det ikke, sidehovede og sidefod er tomme.
mvh.
Linda/ linhan
Avatar billede jimse Nybegynder
05. juli 2001 - 11:35 #3
Så har jeg ikke nogen ideer uden jeg har set hvad det er du mener.

Men vent lidt så kommer Jan og Flemming formentlig på banen.
De kan bare det der.

Avatar billede mkjeldsen Nybegynder
05. juli 2001 - 11:48 #4
Hvis du <Højreklikker> på sidehovedet, kan du manuelt ændre Fax til Mobilnummer. Det virker hos mig - jeg har lige prøvet

Mogens
05. juli 2001 - 12:39 #5
jimse>>> Mange TAK for det dejlige kompliment :-)

Så vidt jeg husker, så mkjeldsen ret i højreklik på sidehovedet for manuel ændring.
Jeg kan ikke teste det, idet jeg ikke har den skabelon installeret. Jeg bruger mit eget :-) Excel faktura \"program\".

Det varer ikke længe inden en demo-version er klar!!!
Avatar billede jimse Nybegynder
05. juli 2001 - 13:07 #6
Det virker ikke med manuel ændring, hvis man ændrer nummer bliver teksten straks lavet om til \"fax\" igen.
Avatar billede askims Nybegynder
05. juli 2001 - 15:27 #7
Er der vba kode til skabelonen?
Avatar billede linhan Nybegynder
05. juli 2001 - 16:38 #8
det virkede at højreklikke på selve brevhovedet. Og efter ændringerne gemte jeg skabelonen i et nyt navn. Så alle ændringer er nu med fremover, når jeg bruger skabelonen. Tak for gode svar.
Hvad er en vba kode?
Avatar billede askims Nybegynder
05. juli 2001 - 16:46 #9
VBA er et programmeringssprog der er med til at understøtte xl, faktisk tror jeg at xl er bygget op af dette prog. sprog. (correct me if i\'m wrong).

Med lidt erfaring kan du få excel til at lave de mest utrolige ting. Lave kaffe?? - næsten :-). F.eks. hvis du har en række standardprocedurer du laver ved en liste hver gang du importerer den, så kan du lave en procedurer i VBA som udfører dette for dig blot ved et tryk på en knap.
05. juli 2001 - 16:59 #10
linhan>> jeg kan se, at du er ny her, så når du har fået den hjælp, som du behøver, så afslutter du spørgsmålet, ved at accepterer et eller flere svar, og afvise resten. Dette gøres nederst på siden.

I dette tilfælde er det jo mkjeldsen som hjælp dig til løsningen, så accepter hans svar, således han kan få de fortjents 30 point.

Hvis der er flere, som fortjener point, så kan pointene deles på flere med knappen Avanceret, men det er ikke tilfældet denne her gang.
Avatar billede linhan Nybegynder
06. juli 2001 - 12:14 #11
TAK til Flemmingdahl for vejledningen. Og du har ret, det er første gang, at jeg bruger eksperten.
MVH Linda
06. juli 2001 - 12:16 #12
Velbekomme, så må vi jo se, om det lykkedes for dig, at accepterer mkjeldsens svar :-)
06. juli 2001 - 12:32 #13
Velkommen til Linda :-)