Avatar billede tralala Nybegynder
18. marts 2009 - 13:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Printerfejl / opsætningsfejl

Hej,

Lige siden vi overgik fra C5 3.0 til C5 4.0 har Navision brokket sig over vores printere. Vi får denne fejl flere gange om dagen: http://img7.imageshack.us/img7/465/fejll.jpg

Navision plejede at huske den sidst valgte printer, men nu bliver den ofte reset og vi skal manuelt ind og finde den korrekte printer. Det sker op til 10 gange dagligt, og er ved at drive os til vanvid.

Hvor kan man specificerer/fastlåst/forvælge en specifik printer?
Avatar billede up2nogood Nybegynder
18. marts 2009 - 14:18 #1
Først vil jeg prøve at kontrollere følgende:

Skifter den samme C5 bruger arbejdsplads/hardware?
Er det en termial løsning, hvor brugeren hiver sin printer med over terminaladgangen?
Er der mulighed for at sætte en standard windows printer på div. udskrifter, der så peger på den rigtige printer?
Avatar billede tralala Nybegynder
20. marts 2009 - 13:08 #2
Hejsa,

1) Faste pladser, ingen skifter.
2) Ikke terminal løsning; Navision ligger på en small business server og folk tilgår via "normale" computerer.
3) Der er valgt standard printer i windows ja, men det er Navision særdeles ligeglad med.
Avatar billede up2nogood Nybegynder
20. marts 2009 - 13:53 #3
Jeg mener om du i C5 kunne pege på Standard Windows printer i stedet for en anden printer?
Hvis du ikke kan pege på den samme Std. Win., er det selvfølgelig ikke en mulighed.

Hvad under C5/Printeropsætning i menuen øverest i venstre hjørne, hvad peger den på?
Avatar billede tralala Nybegynder
20. marts 2009 - 15:02 #4
Åh for pokker... jeg tror det er der problemet ligger - lå. Smid et svar :)
Avatar billede tralala Nybegynder
25. juni 2012 - 13:16 #5
Lukker