Avatar billede Timekiller Nybegynder
17. marts 2009 - 16:00 Der er 4 kommentarer

Software til test af hardware

Hej alle,

Jeg har netop fået den fejlmeddelsen "Disk Boot Failure and insert cd or dvd, and pres enter" på min den staitonære. I weekenden opdaterede den nogle windows opdateringer og kort tid efter kom den med en blå skærm med hvide bogstaver, hvori den skrev en fejlmeddelse, som jeg desværre ikke kunne nå og læse.

I formiddag kom Adobe så og fortalte at den havde opdateringer, hvilke jeg installerede. Jeg har puteren lukket i et par timer og vupti, da jeg skal starte op igen, får jeg Disk Boot Failure og at jeg skal indsætte inst. cd og starte fra cd-drev, men det vil den bare ikke. Den står bare og cykler rundt....

Min stationære er sprit ny, ca. 2md, køre Vista Ultimate, og RAID Big disk.

Hardware: 2x 500Gb SATA HD, Gigabyte GA-EP35-DS4, GF GTX280, 4 Ram og Plextorbrænder.

Jeg fik den startet i savemode og har efterfølgende kørt en reparation af Vista, men da jeg er yderst afhængig af min stationære, vil jeg spørge her på forum om nogen skulle kende til et program som kan teste hele puteren igennem? Jeg kender til et program som hedder Sandra, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af og bruge det.

/Timekiller
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2009 - 16:12 #1
du kan teste din software om den er skyld i noget.

secunia er gratis

til højre

http://secunia.com/vulnerability_scanning/personal/

m.v.h
Avatar billede Timekiller Nybegynder
18. marts 2009 - 15:54 #2
Hej

Tak for svar, jeg vil prøve og køre det og se om det giver noget.

Egentlig søgte jeg mere efter et program som kan teste min pc som en helhed, jeg har mistanke om at der måske kan være en fejl på RAIDen....

/Timekiller
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2009 - 17:31 #3
der findes også et der hedder siw men det fortæller mere om din pc og dens hardware.

du skal hente siw standalone

http://www.gtopala.com/siw-download.html

umidelbart tror jeg ikke det alene kunne skyldes raid failure.

det jeg tror du fik mere ud af var at gå på bundkortets hjemmeside og støve den igennem for "måske" en opdateret netværks driver. det kunne også være en opdateret raid driver.

http://www.gigabyte.com.tw/Support/Motherboard/Driver_Model.aspx?ProductID=2744

her er en side du skal nærlæse under vista

http://www.howtogeek.com/tag/windows-vista/

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2009 - 08:04 #4
Oprettet tir. d. 17. marts 2009 kl. 16:00:38

http://www.piriform.com/speccy

kig lige på det her program der sikkert kan fortælle dig et og andet

var det ikke på tide du fik lukket det her spørgsmål