Avatar billede dannitn Nybegynder
17. marts 2009 - 15:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvilket grafikkort?

Jeg står til at købe en ny bærbar, og jeg har kigget på 2 forskellige bærbarer med forskellig grafikkort.

Den ene har NVIDIA GeForce 9600M GS med 512 MB grafik.
Den anden har NVIDIA GeForce 9600M GT med 512 MB grafik.

Jeg vil vide om 9600M GS kan køre spil som f.eks. Counter-Strike: Source, World of Warcraft (Ikke fordi jeg selv spiller det, men til sammenligning) osv.?

Jeg har læst på nettet, at en 9600M GT er bedst til gaming, især de nye spil, men jeg spiller ikke de nyeste spil. Desuden, så er 9600M GS, som jeg har fundet, billigere i forhold til den anden.

Så er det godt, hvis jeg køber den med 9600M GS? Den skal primært bruges til at spille Counter-Strike: Source og samtidig en arbejds PC.
Avatar billede Slater Ekspert
17. marts 2009 - 15:38 #1
Et 9600 GS kan sagtens køre de to spil, ja.
Avatar billede dannitn Nybegynder
17. marts 2009 - 15:52 #2
Viperine, ok tak for det.
Men er der nogle lidt nyere spil som en 9600M GS bestemt ikke kan køre på normal/høj kvalitet?

Jeg snakker her om MMORPG, FPS eller strategi spil.
Avatar billede Slater Ekspert
17. marts 2009 - 21:39 #3
Jeg kender ikke præcist ydeevnen for et 9600 GS, men jeg havde selv et 7900 GS før, som jeg nu har skiftet ud med et 9800 GT (stor forskel), og åbenlyst ligger en 9600 GS et sted imellem dem - og nok tættere på 9800'eren end 7900'eren.

Derfor kan jeg sige med sikkerhed at du sagtens kan gøre Source og WoW, da jeg også kunne dem i bedste opløsning på mit 7900. Mht. nye spil, kommer det naturligvis også meget an på resten af din computer. Du vil nok ikke kunne spille det allernyeste i højeste opløsning, men den skulle gerne kunne trække sin del.
Avatar billede dannitn Nybegynder
17. marts 2009 - 21:56 #4
Okay, tak for hjælpen.

Jeg får min bærbar i morgen, så prøver jeg det der. Det er nok lidt for tidligt lige nu for mig at sige, at det er den rette bærbar for mig.

Men tilføj et svar, så kan jeg sandsynligvis uddele points til dig i morgen, efter jeg har leget lidt med bærbaren.
Avatar billede Slater Ekspert
18. marts 2009 - 11:38 #5
Svar, i hvert fald :)
Avatar billede dannitn Nybegynder
18. marts 2009 - 16:02 #6
Jeg har givet dig points.

Men jeg har ikke fået købt bærbaren, til gengæld har jeg bestilt en anden en med et GeForce 9600M GT grafikkort samt 4 GB RAM. Det skulle være mere end rigeligt for mig! :) Og jeg glæder mig til at modtage den i morgen eller fredag.

Tak for hjælpen!
Avatar billede Slater Ekspert
20. marts 2009 - 13:36 #7
Det lyder også som en lækker maskine. Held og lykke med den.