Avatar billede djgreg Nybegynder
17. marts 2009 - 11:13 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Ekstern harddisk

Hej

Jeg ved ikke lige om mit spørgsmål hører til her, men nu forsøger jeg. Jeg har købt mig en ekstern harddisk. Når jeg slutter den til, kan jeg se at min computer lige tænker sig lidt om, men så sker der ikke mere. Kan nogen måske hjælpe mig med at få den til at connecte så jeg kan lægge filer over på den bærbare harddisk?

Mvh. André
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
17. marts 2009 - 11:33 #1
Hvis den er købt samlet burde den være klar til brug - og synlig i "Denne computer". Den kunne derfor være defekt - prøv den i en anden usb-port og i en anden pc.
Avatar billede haverslev Novice
17. marts 2009 - 13:02 #2
Hvis harddisken er helt ny, så skal du nok lige en tur i Diskhåndtering og opret partition og derefter formatere den.

Diskåndtering:
H-klik på Denne Computer, klik på Administre, klik på diskhåndtering i venstre side.
Nu skulle du gerne kunne se din nye disk, som Ikke allokeret
H-klik på den og vælg opret partition - derefter formatere

Dishåndtering kan også tilgåes således:
Klik på Start, klik på Kør, skriv: compmgmt.msc og klik OK.
Klik på Diskhåndtering i venstre side
Avatar billede djgreg Nybegynder
17. marts 2009 - 13:07 #3
Jeg prøver først nedenstående forslag fra Haverslev - hvis det ikke går, så prøver jeg at sætte den til naboens når han er hjemme :) Tak begge.
Avatar billede djgreg Nybegynder
17. marts 2009 - 13:45 #4
Nej min nye disk står desværre ikke i "diskhåndtering". Derimod, så begynder den at installere et eller andet som har med harddisken at gøre når jeg hiver strømforsyningen ud af den - og når den er færdig med det, står der:

Enhderne er klar til brug.
Softwaren til denne enhed er blevet intalleret.
USB-lagerenhed.    Klar til brug.
Søger i forudkonfigurerede drivermapper...

Det eneste jeg kan vælge at trykke på her, er "luk".
Avatar billede haverslev Novice
17. marts 2009 - 13:58 #5
Får du ikke et lille ikon nede ved uret (sikker fjernelse af hardware), når du sætter enheden i USB stikket?
Hvis det ikon kommer, så skulle du kunne se den i diskhåndtering.

Men en anden ting er, er du sikker på at usb stikket kan komme helt ind - nogle stik er desværre lidt tykke i det og på nogle maskiner er der ikke plads nok til at kommer ordenligt i stikket.
Så prøv et andet stik, som lars tidligere skrev.
Avatar billede djgreg Nybegynder
17. marts 2009 - 14:01 #6
Nej den kommer ikke frem.
Avatar billede haverslev Novice
17. marts 2009 - 14:11 #7
Hvilket styresystem kører du med ?  - Vista, XP eller?
Maskinen er fuldt opdateret med div. fra/via windows update ?
Har du andre USB enheder du kan tilkoble og se om de bliver fundet korrekt?

Har du evt haft din pc formateret og nyinstalleret?
Hvis ja, har du så instlleret alle driverne til den ?
Avatar billede djgreg Nybegynder
17. marts 2009 - 14:17 #8
Jeg bruger Vista.
Min maskine skulle være opdateret ja. Jeg får i hvert fald ofte at vide at jeg skal installere opdateringer før jeg slukker computeren.
Mine andre USB-enheder bliver tilsluttet ja - både mit harddisk-kamera og min iPod.
Jeg har ikke haft computeren formateret eller nyinstalleret så vidt jeg ved.
Avatar billede haverslev Novice
17. marts 2009 - 14:23 #9
Så er der nok ikke så meget andet at gøre, end at du må tilbage til butikken og få den byttet.
Avatar billede djgreg Nybegynder
17. marts 2009 - 14:26 #10
øøhm jaa eller sende den tilbage til Pixmanias lager i Frankrig :/
Avatar billede haverslev Novice
17. marts 2009 - 14:35 #11
Hvis den ikke kan findes af din pc`en, OG heller i en anden pc, så er der desvære kun at sende den retur som defekt
Avatar billede thov Forsker
17. marts 2009 - 16:05 #12
Hvis det er en lille 2,5" disk som drives af USB portens 5V, kunne det være porten, som ikke leverer strøm nok.

Ofte er det kabel som følger med harddisken, forsynet med to USB stik i computerenden - det ekstra, røde, er der kun for at disken kan trække forsyningsspænding fra to USB stik.
Avatar billede haverslev Novice
17. marts 2009 - 16:14 #13
Umiddelbart er den med egen strømforsyning - se  #4
Avatar billede thov Forsker
19. marts 2009 - 01:46 #14
Ok - Det man først bliver blind på, er øjnene :-)

Men Seagate har på det seneste været uheldig med et antal fejlbehæftede 7200.11 diske. Er det sådan en som snurrer i USB kabinettet, er den en ommer.
Avatar billede djgreg Nybegynder
10. januar 2011 - 23:00 #15
m
Avatar billede haverslev Novice
11. januar 2011 - 07:42 #16
Hvad er løsningen ??

Du skal skrive løsningen, nu når du selv lukker og tager points tilbage.
At skrive et "m" giver jo ingen mening overhovedet.

http://www.eksperten.dk/faq#faq-4-2
Avatar billede djgreg Nybegynder
11. januar 2011 - 09:31 #17
Åh gud. Jamen sagen er den, at jeg fik brokkerier over, at jeg havde for mange åbne tråde. Derfor fik jeg at vide, at jeg skulle lægge et svar, og det var fuldstændig ligegyldigt hvad svaret var, bare pointene gik til en eller anden. Jeg er fuldstændig ligeglad med de point - den skulle bare lukkes.

Og nej, jeg har ikke svaret, jeg husker knap nok hvad dette handlede om.
Avatar billede haverslev Novice
11. januar 2011 - 10:13 #18
Og nej, jeg har ikke svaret, jeg husker knap nok hvad dette handlede om.

Tja, så skulle du jo nok havde gjort spørgsmålet færdigt dengang, men som så mange andre, så glemmer spørgene deres spørgsmål når de har fået hjælp. :-)