Avatar billede bergstein Nybegynder
16. marts 2009 - 21:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Installation af Management Studio til MS SQL Server 2008 Express

Jeg er ved at installere MS SQL Server 2008 Management Studio.

Jeg har fundet denne side:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=08e52ac2-1d62-45f6-9a4a-4b76a8564a2b&displayLang=en

Har prøvet at downloade begge versioner.

Jeg har selv Windows XP Pro SP3 (32bit tænker jeg. Det er den "gamle" udgave.)

x64 filen kan ikke installeres, da det ikke er et 32bit
installationsprogram, bliver jeg meddelt.

x86 filen åbner et vindue med SQL Server Installation Center med diverse faneblade (Planning, installation, maintenance, tools, resources, advanced og options).

Men jeg kan ikke finde nogle steder, hvorjeg kan installere Management Studio.

Jeg har også prøvet at downloade 2 versioner af MS SQL Server 2008 Express inkl. Management Studio, men samme effekt som før. SQL Server Installation Center startes og jeg synes ikke, at jeg kan installere noget, især ikke Management Studio :o)

Hvad har I af erfaringer her
Avatar billede hrc Mester
17. marts 2009 - 09:50 #1
Nu spørger jeg måske lidt dumt (er ikke "ekspert"-ekspert), men jeg mener at Management Studio hentes separat.
Avatar billede bergstein Nybegynder
17. marts 2009 - 13:42 #2
Som jeg linker til øverst, så var det også stand alone versionen, jeg først prøvede at hente.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=08e52ac2-1d62-45f6-9a4a-4b76a8564a2b&displayLang=en

Samtidig kan man hente SQL Server 2008 Express i 2(3) udgaver, hvoraf den ene (eller 2) af dem er inkl. Management Studio (i hvert fald ifølge teksten)

Men installere det kan jeg som sagt ikke
Avatar billede hrc Mester
17. marts 2009 - 15:05 #3
Det lyder underligt. Jeg har altid hentet MSSQL express og Management Studio separat. Installationen har været gnidningsløs. Først skulle der dog lige installeres noget .NET.

Har du prøvet denne her (spekulerer på om "advanced services" betyder at der er en manager med)?

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=B5D1B8C3-FDA5-4508-B0D0-1311D670E336&displaylang=en
Avatar billede skindbeni Nybegynder
18. marts 2009 - 21:08 #4
Avatar billede bergstein Nybegynder
20. marts 2009 - 10:45 #5
@Skindbeni Det løste mit problem.

Vil du sætte svar på?
Avatar billede skindbeni Nybegynder
20. marts 2009 - 21:44 #6
ok