Avatar billede ullevonbulle Nybegynder
16. marts 2009 - 21:38 Der er 17 kommentarer

vend skærmbilledet....

jeg har en fujitsu siemens amilo d med ati radeon 9600 grafikkort. jeg har købt en ekstra skærm der kan vendes 90 grader....
men jeg kan ikke vende skærmbilledet...hva gør jeg?????
inden i siger en masse jeg har set før----her er hvad jeg har prøvet....
alt+ctrl + piletaster......der sker ingenting....
højreklikket på skærm
valgt properties og kikket alle settings
men har ikke fundet nogen steder hvor jag kan dette....
hva gør jeg???
Avatar billede haverslev Novice
16. marts 2009 - 21:50 #1
Avatar billede ullevonbulle Nybegynder
17. marts 2009 - 00:23 #2
nej bruger ikke det der hotkeys.
det nærmeste jeg har været en løsning har været inde under diplays hvor jeg kunne vælge det eksterne display og så har jeg mulighed for at justere billedet til siden og op og ned...men ikke rotere....
17. marts 2009 - 00:32 #3
Check at du har korrekt/nyeste driver til nævnte ati radeon 9600 grafikkort ...
Avatar billede ullevonbulle Nybegynder
17. marts 2009 - 11:47 #4
nyeste driver til grafikkort er indlæst.
men kan stadig ikke rotere billedet....
og intet er forandret i forhold til tidligere driver.
Avatar billede haverslev Novice
17. marts 2009 - 12:29 #5
prøv at tjekke her:
H-klik på skrivebordet, klik på egenskaber, klik på faneblad Indstillinger, klik på knappen "Avanceret"
Klik på fanebladet med dit grafikkort
Det er muligt at du skal trykke på en knap som hedder noget med "Start Nvidia kontrolpanel"
Nu skulle du gerne få et nyt billede op - her kan du vælge "SKÆRM"
Gå først ind under punktet "Flere skærme" og vælg din(e) skærme der. Når det er udført, så skal du under "Udseende" klikke på linien "roter skærmbillede", når du har klikket på den, så skulle du gerne have div. muligheder for at rotere skærmen
Avatar billede haverslev Novice
17. marts 2009 - 12:32 #6
arrghh, du kører jo med ATI Radeon 9600 og ikke et 9600 Nvidia
så passer beskrivelsen desværre ikke.
Avatar billede ullevonbulle Nybegynder
17. marts 2009 - 15:55 #8
jep haverslev...
så langt så godt...
nu har jeg fået et faneblad der hedder rotation.
desværre virker det ikke helt endnu, fordi den skriver at når jeg vil vende skærmen 90 grader, så understøtter den ikke opløsning, hz eller colourdepth....
men der må jeg jo så bare prøve mig frem...
det må jo ´kunne lade sig gøre nu hvor jeg er kommet så langt.
på min bærbare kører jeg med 60 hz 1280*800
og den sekundære skærm kører jeg 1024*758 60 hz

men tak for hjælpen indtil videre...:)
Avatar billede Tossekenni Nybegynder
17. marts 2009 - 17:37 #9
prøv at holde ctrl + alt nede og tryk på op pilen det skulle virke.:)
Avatar billede Tossekenni Nybegynder
17. marts 2009 - 17:40 #10
jeg mener ctrl og alt knappen nede og så kan du rykke skærmbilledet på pilene..:)
Avatar billede haverslev Novice
17. marts 2009 - 18:44 #11
Tossekenni > har du læst spørgsmålet ?
"inden i siger en masse jeg har set før----her er hvad jeg har prøvet....
alt+ctrl + piletaster......der sker ingenting...."
Avatar billede Tossekenni Nybegynder
17. marts 2009 - 18:48 #12
ok men det gør den når jeg gør det...
Avatar billede haverslev Novice
17. marts 2009 - 18:52 #13
tja, men det er måske en god ide at læse spørgsmålene korrekt og det er måske ikke altid at tingene er som man "selv" tror
Avatar billede Tossekenni Nybegynder
17. marts 2009 - 19:30 #14
undskyld da bare fordi man misforstår det
Avatar billede haverslev Novice
17. marts 2009 - 19:37 #15
Det er ikke noget med at undskylde, blot en opfordring til at læse det hele - inden - man smider et svar på noget der er afprøvet :)
Avatar billede haverslev Novice
18. marts 2009 - 20:47 #16
Du lukker spørgsmålet ved at sætte flueben i "Accepter dette svar" ud for svaret, og klikke på "Accepter svar og afgiv point" nederst.  :-)
Avatar billede haverslev Novice
26. marts 2009 - 21:25 #17
Kan der lukkes her ?

Du lukker spørgsmålet ved at sætte flueben i "Accepter dette svar" ud for svaret, og klikke på "Accepter svar og afgiv point" nederst.  :-)