Avatar billede Arsin Nybegynder
16. marts 2009 - 17:32 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Makro der indsætter en aktivitet i en kalender

I forbindelse med at jeg skal lave en kalender i Excel ville det være genialt hvis man kunne lave en form for makro hvor man trykker på en knap man f.eks. kalder "Opret ny aktivitet" og så oprettes en ny aktivitet i kalenderen på en given dato, ud for en given person, med en given farve (man vælger hvilken "kategori" aktivitetet tilhører og hver kategori har en bestemt farve) og med en given fritekst i cellen?

Det er i forbindelse med at jeg skal ha lavet en ugekalender som skal give et godt overblik over hvornår 6 personer i et team er på arbejde og hvad de laver de pågældende dage.

Ps: Jeg har tidligere idag oprettet et andet spg. omkring samme kalender, men som den nybegynder jeg er kom jeg til kun at tildele spørgsmålet 30 point. Men jeg vil meget gerne give 200 point for en fornuftig løsning på denne udfordring.
Avatar billede ExcelKen Praktikant
16. marts 2009 - 19:24 #1
Hej Arsin,

Jeg vil gerne hjælpe dig, men har brug for at se, hvordan dit ark er opbygget. Det er jo ikke helt ligegyldigt, om datoer står vandret eller lodret - f.eks. :-)

Det er dog ikke noget problem at lave denne makro. Du bliver dog nødt til at lave en userform, hvor svarene og kategorien skal indtastes; først når det er klaret, kan data indsættes korrekt.

Hilsen ExcelKen
Avatar billede Arsin Nybegynder
16. marts 2009 - 22:47 #2
Jeg har datoer lodret. Du kan se hvordan jeg opbygget arket indtil videre her:
[IMG]http://img228.imageshack.us/img228/8384/kalender.jpg[/IMG]

Når du siger en userform med svarene, mener du så navn, dato, kategori?? Eller hvordan. Jeg tror jeg skal ha den helt fra bunden da vba og makroer langt fra er min stærke side :-)
Avatar billede ExcelKen Praktikant
17. marts 2009 - 19:42 #3
Hej Arsin,

Kunne du ikke sende en email til mig, så skal jeg sende dig mit bud på et svar = et excelark, hvor jeg har lavet en userform og koden, der skal benyttes.

kb101@live.dk

Hilsen ExcelKen