Avatar billede gardengate Nybegynder
16. marts 2009 - 16:40 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Drev placering af ekstern harddisk

Hej alle

Jeg har en ekstern harddisk, hvor alt mit musik ligger på. Jeg har flere gange oplevet et meget irriterende problem.

Den varriere nogle gange i, hvilket drev den "vælger" at ligge sig på. De fleste gange er det på F-drevet og andre gange er det på G-drevet.

Lige pt så den, som til at være tilsluttet G-drevet. Mine andre drev der er i brug er C,D og E. F bliver altså ikke benyttet - heller ikke efter genstart.

Mit spørgsmål er derfor, kan jeg sætte min eksterne harddisk til at have en standard placering fx. på K drevet eller

Min eksterne hd er en Western Digital, hvis det kunne hjælpe.

mvh
Anders
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2009 - 16:52 #1
har du installeret servicepack på dit styresystem
det kan du gøre i kontrolpanelet under administration-computeradministration-diskhåndtering og så give den det bogstav du ønsker.

man gør som regel det efter nyinstall at styresystem at "ordne" sine drev så de ligger fortløbende. et eksempel:

c:
d:
e:
f: brænder
g: ekstra brænder
h: damon tools
i: ulraiso eller andet iso program.

så skulle der ikke blive bøvl med drevene
Avatar billede gardengate Nybegynder
16. marts 2009 - 17:21 #2
Tak for svar. Det har hjulet - tror jeg :)

Jeg finder i hvertfald først ud af det om nogle dage/uger, hvor den plejer at skifte mellem de forskellige drev.

Jeg har flere spørgsmål, så jeg opretter en ny tråd. Send svar tak.

mvh
Anders
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2009 - 17:25 #3
ok