Avatar billede Frantz_Felk Nybegynder
16. marts 2009 - 15:51 Der er 2 kommentarer

Hvor meget ram og hvilken type kan installeres i en HP Pavilion DZ6147?

Processor AMD Athlon 64 3200+,994Mhz, 2.2v.
Bundkort HP mode 308542/serie CND5270.

Jeg har forgæves søgt oplysninger herom på nettet - uden held.
Jeg mener at ram-kortet skal være på 200pins. Såvidt jeg forstår,kan x64 SODIMM kun være i DDR typen? Ikke i det hurtigere DDR2.
I dag er computeren klart underforsynet med 766 Mb hukommelse.
Da der kører flere programmer i baggrunden, mener jeg, at det er grunden til, at der meget hyppigt meldes om fejl på IE, og der lukkes ned.
Mvh
Frantz Felk
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2009 - 16:23 #1
hent dette lille program

http://www.cpuid.com/cpuz.php

til venstre.

det fortæller dig hvad dine ram hedder der sidder i.
Avatar billede osdata Nybegynder
16. marts 2009 - 18:34 #2
Er du sikker på at den hedder dz6147?

Ole Stanstrup
O.S. Data