Avatar billede chrkrog Novice
16. marts 2009 - 15:42 Der er 4 kommentarer

Nyt Grafikkort til P4 maskine

Hejsa,
Jeg har en computer med følgende specs:

MSI945GCM478 bundkort: http://global.msi.eu/index.php?func=proddesc&maincat_no=1&cat2_no=170&prod_no=1525#

Intel Pentium 4 3,0 gHz HyperThreading CPU
Zalman CNPS9000 CPU Køler

1x250 + 1x200 GB S-ATA HDD

4 GB DDR2 Kingston Ram

ATi Radeon X800 Pro 256MB Grafikkort

Grafikkortet er fra en ældre Fujitsu-Siemens PC, og man må sige at kortet har aftjent sin samfundstjeneste. På de ca. 2 uger jeg har brugt kortet synes jeg dets ydeevne er faldet noget. Samtidigt larmer blæseren også en del. Det afvikler spil som CoD 4 og Left 4 Dead og den slags rimeligt tilfredsstillende.

Men jeg kunne godt tænke mig et nyt kort.
Kortet kommer mest til at blive brugt til nye / nyere spil så skulle gerne kunne håndtere nogle grafiktunge spil, men samtidig skal det jo heller ikke være overkill i forhold til mit system.

Mit budget ligger på maks. 1000-1200 kr., helst mindre

Jeg har fundet et meget billige kort med vidst nok OK specs?
1 GB DDR2 SDRAM ASUS EN9500GT/DI som på EDBPriser kan findes til ca. 500 kr.
Det får fine anmeldelser rundt omkring på nettet.
Er dette kort værd at overveje i min søgen på et grafikkort?

Hvad kan anbefales nu om dage?

MVH. Christian
Avatar billede meterpunk Nybegynder
16. marts 2009 - 16:55 #1
Jeg ville vælge et ATI HD4670, som koster omkring 500,- det yder ca. det dobbelte af 9500gt i spil. Et ATI HD4850, som koster ca. 1000,- regnes for det kort hvor du får mest ydelse for pengene, men du vil næppe få glæde af kortes kræfter med dit system.
Avatar billede Inqk Nybegynder
16. marts 2009 - 17:34 #2
Hvis din strømforsyning har et 12V stik og kan trække et grafikkort så kan du f.eks. købe en 9800GT til omkring 800,- kr.

Ellers er der 4670 som ikke kræver et 12V stik fra strømforsyningen.
Avatar billede chrkrog Novice
16. marts 2009 - 19:50 #3
Jeg har et 12V stik som jeg kan bruge, som pt. sidder i mit grafikkort, så det skulle ikke være noget problem.

Jeg overvejer et Club3D HD4850 eller et Inno3D 9800 GTX+

Umiddelbart får HD4850 noget bedre scores i tests end 9800 GTX+ men 9800gtx+ fås til 899 kr., hvor 4850 koster 1150 kr.

Hvad synes I?
Ville jeg få noget ud af den extra ydelse ved 4850eren i forhold til 9800 gtx'eren? Er de 250 ekstra kr. givet godt ud ved at købe 4850 eller kan jeg ligeså godt spare pengene?

Mvh.
Avatar billede chrkrog Novice
16. marts 2009 - 21:01 #4
Nu købte jeg så et 9800GTX+ fra Inno3D.
Så glæder jeg mig bare til det kommer!