Avatar billede Frank22 Nybegynder
15. marts 2009 - 17:10 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Køb af ny pc

Overvejer at købe nedenstående PC (Pris: 7000 kr):

Model HP m9570
Processor Intel® Core™2 Quad processor Q8200 (2,33 GHz)
RAM 6 GB DDR2-SD RAM 4 DIMM-sokler
Harddisk 1 TB harddisk 5200 o/m
Grafikkort NVIDIA Geforce 9800 GT grafikkort med op til 3070 MB (1024 MB dedikeret)
Drev / Brænder DVD Brænder ± RW Dual layer med LightScribe
Netværk Ethernet 10/100BT integreret netværksinterface
Trådløst netværkskort LAN 802.11 b/g/n
Kortlæser 15-i-1 kortlæser
Lyd Intel® High Definition Audio 7.1. 2 skæmporte foran, 6 analoge lydstik bagpå og 2 digitale lydstik bagpå
Porte 2 eksterne optiske drevbåse
2 interne HDD båse
1 Pocket Media Drive bås
1 Personal Media Drive bås
1 PCI-Express 16x
1 PCI (1 ledig) og 2 PCI-Express 1x (ledig)
6 USB 2.0 porte (2 foran)
2 FireWire®-IEEE-1394 porte (1 foran)
Tilbehør Trådløst tastatur og optisk mus, Stor softwarepakke
Operativsystem Windows® Vista Home Premium 64-bit

-

Ville gerne høre lidt om kvaliteten af komponenterne (om der er valgt nogle gode komponenter eller om det nærmere er det billigste)?

Specifikationerne ser jo meget fine ud for mig, men jeg er nok knap så meget inde i kvaliteten/styrke og svaghed ved hver enkelt komponent.

Med andre ord:

Er der noget jeg skal undgå?
Får jeg mig en "fremtidsikret" pc (der kan følge fint med de næste ca 5 år)?

Er prisen fair kontra det man får for pengene?
Avatar billede WPCS Nybegynder
15. marts 2009 - 18:07 #1
Det er absolut et godt køb:

Det er en Intel dual core proccesor, den har 6 gb ram hvilket f.eks er 2 gb mere end der kræves for at Vista kan kører optimalt, den har en stor hd og også et godt grafikkort.
Ni fortæller du ikke hvad du skal bruge den til, men er du "almindelig bruger" og ikke kører ressourcekrævende spil, videoredigering, billedbehandlingsprogrammer osv. er det absolut en computer du vil kunne have i mange år frem! Næste Windows version bliver som sagt 7 der er mindre krævende end Vista.

Så den køber du bare!
Men vi kan ikke gisne om hvordan tingene ser ud 5 år frem...
Avatar billede sorensen_123 Nybegynder
15. marts 2009 - 18:09 #2
Specifikationerne ser fine ud og vil for de flestes vedkommende være fremtidssikre.

Men fremtidssikker er et lidt vidt begreb. Det afhænger fuldt ud af, hvad du vil bruge den til. Hvis du bare skal skrive dokumenter, bruge mail, surfe på nettet og spille spil vil den virke fint - HVIS du ikke insisterer på at ville spille alle de nyeste spil i højeste detaljer.

Teknologien ændres fra dag til dag, og derfor er det umuligt at få en fremtidssikker pc. Hvis du købte en pc for f.eks. 3 år siden, ville den højst sandsynligt ikke kunne køre Crysis i højeste grafik.

Men har du lidt tekniske færdigheder vil du sagtens kunne udskifte f.eks. grafikkortet.

Mht. til ram og processor vil der i løbet af det næste års tid nok blive udbredt flere i7-processorer (Intel's efterfølger til Core 2 strukturen) samt DDR3 ram, som kører hurtigere end det ældre DDR2.

Jeg synes, at prisen er fin - men du kan jo tjekke prisen for hver del på edbpriser.dk :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. marts 2009 - 19:03 #3
den har 6 gb ram hvilket f.eks er 2 gb mere end der kræves for at Vista kan kører optimalt

Hvad er det baseret på???
Avatar billede sorensen_123 Nybegynder
15. marts 2009 - 19:07 #4
#3, ja det vil jeg da også gerne vide :) Min bærbare med 1,8 GHz Core 2 Duo-processor og 2GB ram kører da Half Life 2 i højeste grafik på 1680x1050 (med et geforce 7600).
Avatar billede Frank22 Nybegynder
15. marts 2009 - 19:37 #5
Den skal bruges til at se film på (hvilket den selvfølgelig kan).

Derudover skal den bruges til spil som BF og COD (hvor jeg forventer at den kan køre en del over standard-opsætningen, dog uden at komme helt op i de højeste detaljer).

Så skal der også games spil med store databaser (som FM09).

Og sidst men ikke mindst poker (8 til 12 borde af gangen).

Med andre ord, så regner jeg med at kunne spille de fleste spil i lidt højere kvalitet end standarden er sat til.

Btw:

Det er Quad og ikke Dual.

I mener altså at komponenterne er fine og har ikke haft / hørt om dårlige oplevelser med disse.
Avatar billede sorensen_123 Nybegynder
15. marts 2009 - 22:15 #6
Tak for point. Held og lykke med din nye computer.
Avatar billede WPCS Nybegynder
16. marts 2009 - 00:52 #7
Takker også. Begrundelsen bygger på bitter erfaring. Når jeg skriver optimalt, så mener jeg lige flydende som XP, når alle features - her visuelt, er slået til. Vi snakker ingen forsinkelser - what so ever! Ja, jeg mente selvfølgelig også Quad ;-)