Avatar billede mmeyer Nybegynder
14. marts 2009 - 19:40 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

nyt grafikkort?

Hej eksperter.

Jeg overvejer dette grafikkort ( http://www.dustinhome.dk/pd_5010150410.aspx ) for at kunne køre f.eks wow i høj opløsning men jeg er tvivl om det så faktisk vil hjælpe. Jeg opgradere desuden til 4 gb ddr2 ram.
spørgsmålet er altså om det vil hjælpe at købe ram og det førnævnte grafikkort.
jeg har i forvejen følgende på min pc. rapport fra everest:

        PC:
            Operativ System      Microsoft Windows Vista Home Edition
            OS Service Pack      Service Pack 1
            DirectX      4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)

    Motherboard:
            CPU Type      DualCore Intel Pentium D, 3000 MHz
            Motherboard Navn      Ukendt
            Motherboard Chipset      Ukendt
            System Hukommelse      2048 MB
            BIOS Type      AMI (12/05/06)

    Grafikkort:
            Grafikkort      NVIDIA GeForce 7500 LE 512mb

Vh. Marc.
Avatar billede kult4z4r Nybegynder
14. marts 2009 - 20:01 #1
Det er et ganske fornuftigt grafikkort til Wow - har selv 4870'eren. Kører på en PC, med ca. samme specifikationer som dig, så burde ikke være noget problem.
Du har dog ikke behov for 4GB DDR2 ram, da Windows Vista 32bit ikke kan udnyttet dem maximalt. Mener det er 4GB ialt, til Windows 32bit. Det er den samlede fysiske hukommelse - altså både fra dit grafikkort (512mb) og fra dine ram.
Avatar billede meterpunk Nybegynder
14. marts 2009 - 20:02 #2
Ja det vil helt sikkert hjælpe :)
Avatar billede meterpunk Nybegynder
14. marts 2009 - 20:12 #3
Selv om Vista 32bit ikke udnytter alle 4GB ram, vil det stadig give dig et generelt ydelses boost og med tidens priser på ram, vil det være dumt at lade være.
Avatar billede mmeyer Nybegynder
14. marts 2009 - 20:26 #4
Hej kul4z4r, betyder det så at jeg vil kunne køre f.eks. i højeste opløsning?... Tænkte også lidt på efter jeg havde skrevet om jeg f.eks. ville kunne optage med flere fps? :)
Avatar billede mmeyer Nybegynder
14. marts 2009 - 20:27 #5
Og til dig meterpunk så tror jeg at jeg købe de ram... Man kan altid bruge et boost. :)
Avatar billede meterpunk Nybegynder
15. marts 2009 - 00:22 #6
Altså et 4850 vil helt sikkert kunne kører WOW med alt på max, hvis der er problemer er det helt sikkert ikke 4850's skyld.
Avatar billede Jensen DK Novice
15. marts 2009 - 06:38 #7
Din strømforsyning skal være på et absolut mininum på 400W helst større for at kunne trække det kort.
Avatar billede mmeyer Nybegynder
16. marts 2009 - 09:37 #8
meterpunk, det gjæder jeg mig til.

silidor, det må jeg hellere få tjækket.
Avatar billede mmeyer Nybegynder
16. marts 2009 - 20:29 #9
silbidor tak for det, hvis du ikke havde nævnt det så havde jeg købt et der ikke ville fungere med min pc.

Fandt ud af jeg kun havde en 230W...

Hvad kan i anbefale?
Avatar billede mmeyer Nybegynder
16. marts 2009 - 21:35 #10
Bare lige for at præcisere hvor jeg står nu, er: Jeg søger et grafikkort der kan køre WoW med rimelig gode fps (frames per secound), og i højeste opløsning (hvis det er muligt.)
Avatar billede Jensen DK Novice
17. marts 2009 - 06:48 #11
Du skal ud og investere i en strømforsyning på 650W du får ikke noget godt grafikkort til at køre på 230W og husk at ledninger og stik skal passe til indmaden af din PC.
Avatar billede mmeyer Nybegynder
17. marts 2009 - 11:17 #12
Okay, tak. :)
Avatar billede mmeyer Nybegynder
19. marts 2009 - 17:45 #13
sillbidor prøv lige at kigge på det her: energi Styring

        Energi Spare Egenskaber:
            Nuværende Strømkilde      230 VAC

Kom nemlig til at kigge på en tilfældig strømforsyning: (650 Watt PSU / Intern / AC 230 V)

Kunne det være at det simpelhen var 230V og ikke W?
Avatar billede mmeyer Nybegynder
19. marts 2009 - 20:57 #14
silbidor forløbligt tak for hjælpen, smid lige et svar hvis du vil ha point for din insats. :)

For at skabe mig et overblik har jeg oprattet en ny tråd, du er hjertens velkommen til at svare der i.

Hilsen Marc.
Avatar billede Jensen DK Novice
20. marts 2009 - 06:24 #15
Ok.