Avatar billede thegreenfox Nybegynder
14. marts 2009 - 14:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

nyt bundkort = dødt?

Når jeg starter PCen:
starter CPU blæseren op
MB led lyser

Alt andet er dødt. Ingen skærmbillede, intet bip- nothing. Har endda prøvet at fjerne RAMene og den bipper ikke engang.

Har sat følgende ting til:
GFX (prøvet både mit gamle og mit nye)
RAM (prøvet alle ram slots)
CPUblæser
CPU (prøvet både med min nye Phenom II, og min gamle 6000+ x2)
ATX12v
EATXWR (det store strømstik til mb)

Plz help.... Er helt lost og det genere mig sindsygt da jeg eller anser mig selv for at have pænt godt styr på computere
Avatar billede newcommer Nybegynder
14. marts 2009 - 14:53 #1
Du skal også sætte det lille firkantede strømstik til.
Avatar billede thegreenfox Nybegynder
14. marts 2009 - 14:56 #2
Det er et ATX 12v du hentyder til...
har jeg sat til

Men tak for input
Avatar billede newcommer Nybegynder
14. marts 2009 - 15:09 #3
Om bundkortet er dødt, er jo vanskeligt at sige.
Men du kan prøve at starte op uden Harddisk og DVD drev, men
der skal sidde en ramblok i. Hvis du så ikke kan komme i bios,
kan der muligvis være fejl i strømforsyningen.
Avatar billede thegreenfox Nybegynder
14. marts 2009 - 15:31 #4
Har hverken harddisk eller noget drev sat til.
PSUen virkede da jeg tog den fra min gamle PC, så den burde ikke være problemet.

Måske jeg skulle prøve at sende en mail til ASUS, men de svarer sikkert ikke før tidligst mandag

har også checket jumpers, de sidder som de skal
Avatar billede aalborg100 Nybegynder
14. marts 2009 - 16:04 #5
Har bygget mange maskiner, når man starter mainboard op for første gang ( det gør jeg ) kun grafik og ram ( har du husket at sætte procc. rigtig i ) og det er rigtigt hvad de andre skriver RIGTIG stømforsynning burde det starte, og men du skrev det har du sat alle " jumper på bundkortet, brug kun den du skal starte computeren med hvis det ikke virker ja..
Avatar billede newcommer Nybegynder
14. marts 2009 - 16:06 #6
Ja ok, men tingene virker altid indtil de ikke virker mere:)
Det kunne jo være, at spændingen til cpuén ikke var i orden?
Man kan ikke starte en computer uden Ram, eller med de forkerte
ram. Jeg har været ude for, med et Biostar bundkort, at mine DDR2
ram, ikke kunne starte computeren, skønt de virkede fint på et
Packard Bell bundkort. Satte så Kinston DDR2 i istedet for, og
fluks startede computeren op. Hvorfor aner jeg ikke, og det gjore
forhandleren, som selv laver computere, heller ikke.
Avatar billede thegreenfox Nybegynder
14. marts 2009 - 16:51 #7
Løsningen var at komme noget nyt terma plast på...

Ved ikke lige hvorfor det ikke virkede med det første lag jeg kom på

Tak for budene folkens
Avatar billede aalborg100 Nybegynder
14. marts 2009 - 17:01 #8
ja man kan jo kikke på asus hjemmeside vilke ram bundkortet kører med osv.. men hvis manden har købt bundkortet med ram og div
er det jo svært hvis det ikke kører men der kan jo være fejl på mainboardet håber han for det op og køre, hvis man har købt det over nettet skal det sendes retur v/fejl  men det tar jo også tid hvis man står og gerne lige ville ha´gang i noget nyt
det sker jo der er fejl på det man køber