Avatar billede ecodama Nybegynder
13. marts 2009 - 20:03 Der er 12 kommentarer

Jpg til Pdf

Har på Adobe 9 pro konveret en jpg fil på 936,49 x 666 pixel til Pdf men når den er konverteret er der hvid kant foroven og for neden, og når jeg forsøger at få dem uploded får jeg at vide at den er for lille.
Hvordan konvereret jeg denne fil i ovennævnte størrelse til en Pdf fil med nøjagtig samme størrelse.
Avatar billede spe Nybegynder
13. marts 2009 - 21:39 #1
Hvis du beskriver hvad du skal bruge den til og hvorfor du konverterer den fra jpg til pdf er det måske lettere at give dig et bud på det. Hvilket program stammer din jpg fra? og har du selv det program?

Problemmet med din pdf er at det i bund og grund er et stykke papir og papir målt i pixels giver ingen mening
Avatar billede ecodama Nybegynder
13. marts 2009 - 22:05 #2
Jpg filen er sidst blevet behandlet i Microsoft Picture manager og jeg skal bruge filen til ewt cover på en bog ved www.lulu.com som kræver at filen størrelse skal være nøjagtig 936.26 x 666 pixel eller 33,02 x 23,49 cm.
Avatar billede spe Nybegynder
13. marts 2009 - 22:22 #3
Hvad er ewt for en slags cover?
Hvis bogen skal trykke giver det ingen mening at den skal være 936,26 gange 666pixels det vil betyde at bogens forside højst kan være 7,5 cm på den ene led og 5 cm på den anden led i tryk kvalitet eller 15cm gange 10 cm i en kvalitet der svarer til at udskrive på en printer.
Kan du linke til den vejledning hvor du har læst det?
Avatar billede spe Nybegynder
13. marts 2009 - 22:28 #4
Har læst lidt på lulu og tror at du har læst forkert og at det skal være 936,26 points (pts) gange 666 points (pts) og ikke pixels. Det vil give meget mere mening.
Avatar billede ecodama Nybegynder
14. marts 2009 - 09:02 #5
Hej ja men hvad erf points. Jeg kan ikke i Microsoft Picture manager ¨se noget om points.Kan du hjælpe mig på vej??
Avatar billede spe Nybegynder
14. marts 2009 - 21:55 #6
33,02 cm x 23,49cm er det samme som 936,49 x 666 points så brug blot cm eller mm 330,2mmx234,9mm
Avatar billede ecodama Nybegynder
15. marts 2009 - 14:10 #7
Min jpg fil er på 330,2 mm x 234,9 mm= 13,01"x 9,25" og problemet ligger nok i Adopede hvor jeg har forsøgt at ændre page size til ovennævnte, men ligemeget hvad jeg foretager kan jeg ikke få page size over 8,32" x 5,92".

Så hvordan tvinger jeg Adope til at skifte til større page size??
Avatar billede spe Nybegynder
15. marts 2009 - 15:54 #8
Når du skal lave din pdf skal du udskrive dit dokument fra det program du har lavet det i og vælge Adobe Pdf som printer og sørge for at du indstiller sidestørrelsen til størrelsen på dit dokument.
Avatar billede ecodama Nybegynder
15. marts 2009 - 16:03 #9
Ja det har gjort flere gange fra Adopede og nu har jeg også prøvet fra Publisher at gemme som PDF efter at have ændret page til 33,02 x 23,49 ikke desto mindre kommer den og siger:
"PDF size i Adope printer is small causing pages to split.Press CANCEL to chooes at bigger sheet /at least 31,10 x 23,49 cm)
Det har jeg også gjort flere gange.
Det virker som om at Adobe ikke kan håndtere denne størrelse??
Avatar billede spe Nybegynder
15. marts 2009 - 16:22 #10
Det virker som det skal hvis du vælger den rigtige sidestørrelse. At printe til printer Adobe Pdf er ligeglad med hvilken sidestørrelse du vil have du skal sørge for at du sætter sidestørrelsen rigtigt. Nu kan se ikke se din udskrift dialogboks men vil tror at det hedder i retning af: du skal sætte udskriftformat til brugerdefineret.Og i opsætning skal du tilføje den side størrelse du skal bruge og vælge den og klikke udskriv.
Avatar billede spe Nybegynder
15. marts 2009 - 16:23 #11
Nu kan se ikke se... = Nu kan jeg ikke se...
Avatar billede ecodama Nybegynder
15. marts 2009 - 17:37 #12
Tak for hjælpen - det lykkedes til sidst.