Avatar billede smileymans Praktikant
12. marts 2009 - 13:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hyperlink i mit gridview fungerer ikke efter hensigten

Hejsa :-D

JEg har oprettet et gridview med 1 kolonne der viser linknavne som hyperlink. JEg har lavet kolonnen om til template, og har så sat et hyperlink ind istedet for en label, og bundet text til teksten og navigateurl til linkurl i databasen. MEn istedet for at hoppe til f.eks. http://www.google.dk går den til http://www.minhjemmeside.dk#http://www.google.dk# hvilket bare får den til at åbne min side igen istedet for google :-(

Selve .net koden ser sådan ud:

<asp:GridView ID="GridView1" runat="server" AllowPaging="True"
AllowSorting="True" AutoGenerateColumns="False"
BackColor="LightGoldenrodYellow" BorderColor="Tan" BorderWidth="1px" CellPadding="2" DataSourceID="FetchLinks"
EnableSortingAndPagingCallbacks="false" ForeColor="Black" GridLines="None" PageSize="20" Width="100%">
<FooterStyle BackColor="Tan" />
<Columns>
<asp:TemplateField HeaderText="Sted" SortExpression="LinkName">
<ItemTemplate>
<asp:HyperLink ID="HyperLink1" runat="server"                                      NavigateUrl='<%# Bind("LinkUrl", "{0}") %>' Target="_blank"
Text='<%# Eval("LinkName") %>'></asp:HyperLink>                                </ItemTemplate>
</asp:TemplateField>
</Columns>
<PagerStyle BackColor="PaleGoldenrod" ForeColor="DarkSlateBlue"
HorizontalAlign="Center" />
<SelectedRowStyle BackColor="DarkSlateBlue" ForeColor="GhostWhite" />
<HeaderStyle BackColor="Tan" Font-Bold="True" />
<AlternatingRowStyle BackColor="PaleGoldenrod" />
</asp:GridView>

håber i kan give lidt hjælp, da jeg ikke helt ved hvad jeg skal gøre nu :-D
Avatar billede rif1900 Nybegynder
12. marts 2009 - 19:12 #1
prøv at se hvad din LinkURL rent faktisk er, prøv at bind den til Text så du kan se hvad den linker til, så er vi da et skridt tættere på at løse det.
Avatar billede smileymans Praktikant
13. marts 2009 - 11:21 #2
Når jeg binder LinkUrl til text, så får jeg: #http://www.google.dk# med # i hver side.. Jeg kan bare ikke helt afgøre hvor # kommer fra :-(
Avatar billede smileymans Praktikant
13. marts 2009 - 11:28 #3
Jeg fik løst det :-D
Det viser sig, at Access havde formatteret det som hyperlink i selve databasen, hvilket så gav de 2 # rundt om linket når jeg prøvede at hive det ud fra databasen. Efter at have rettet det i access til at være "Text", så hiver den det rigtig ud og nu virker det :-D
Avatar billede rif1900 Nybegynder
13. marts 2009 - 13:33 #4
kanon :)

Det hjælper altid at kontrollerer hvert led hvor der kan være fejl :)