Avatar billede egon-pedersen Nybegynder
04. juli 2001 - 23:30 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

modem...ingen klartone

Min storesøster\'s computer vil ikke gå på nettet. Modemet kommer med en fejlmeddelelse om at der ikke er klartone.
Min far skal ud til hende imorgen og prøve at sætte det op så det kører igen.

Derfor vil jeg gerne have nogen forslag til hvad han skal prøve at kigge efter.

telefonlinien, og kablet er chekket.
det er et internt modem
Avatar billede perj Nybegynder
04. juli 2001 - 23:33 #1
Gå i enhedshåndtering.
Fjern modem.
Boot maskinen igen.
Avatar billede plexx Nybegynder
04. juli 2001 - 23:33 #2
siger modemet noget når hun prøver at ringe op?
Avatar billede plexx Nybegynder
04. juli 2001 - 23:34 #3
Det lyder til at modemet er installeret forkert prøv at afinstaller modemet og installer det igen
Avatar billede egon-pedersen Nybegynder
04. juli 2001 - 23:35 #4
jeg er jer svar skyldige, jeg aner ikke en skid, andet end ovenstående.
Avatar billede perj Nybegynder
04. juli 2001 - 23:35 #5
Måske IRQ-konflikt hvis du har installeret andre kort efter det duede.
Avatar billede perj Nybegynder
04. juli 2001 - 23:37 #6
Det bedste (ikke billigste) vil være at fjerne dit interne modem, og erstatte det med et externt af de nyeste. Det er billigt, og let at installere.
Avatar billede egon-pedersen Nybegynder
04. juli 2001 - 23:40 #7
ingen IRQ-konflikt, hun tør snart ikke trykke på explorer ikonet. meget nybegynder :-)
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
04. juli 2001 - 23:41 #8
prøv enhedshåndtering, og se om det stårfint der. prøv så at genindstallere driver
Avatar billede jakoba Nybegynder
04. juli 2001 - 23:48 #9
hvis \"no dial tone\" kun er nu og da:
Ofte, når der ikke er klartone, er det nok at løfte røret og lægge det på igen.
Det kan også nytte at resette modemmet med et ATZ. (Jeg har lykkeligt glemt hvordan:)

hvis \"no dial tone\" er konstant og altid er det nok installationen.

Win ME er utålmodig. Det vil ofte nytte at skrive et komma , eller to foran telefonnummeret for at undgå den begynder at dreje før der er klartone.

mvh JakobA
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2001 - 23:57 #10
lyder som et symtom fra en lynskade
Avatar billede egon-pedersen Nybegynder
04. juli 2001 - 23:57 #11
win 98 :-)
Avatar billede egon-pedersen Nybegynder
05. juli 2001 - 00:15 #12
takker for hjælpen.......
Vil tage hjem nu