Avatar billede allanfrisk Novice
12. marts 2009 - 09:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

indsætte et felt fra en anden tabel i en eksisterende formular

Hej.

Jeg har en eksisterende formular hvori jeg gerne vil have sat et felt fra en anden tabel.(Glemte at indsætte det i starten) Kan man det eller skal man oprette hele formularen igen? Feltet er et ja/nej felt.
Avatar billede mugs Novice
12. marts 2009 - 09:57 #1
Hvis de 2 tabeller har indbyrdes relationer, kan du blot hente feltet ind i din forespørgsel og derefter i formularen. Hvis ikke tabellen er i forespørgslen henter du den ved Vis Tabeller og klik på den ønskede tabel.

Hvis ikke der er relationer, er du nødt til at have matchende felter i tabellerne der identificerer hver enkelt post. Derefter kan du anvende funktionen DLookUp i både en forespørgsel eller en tabel.
Avatar billede jensen363 Forsker
12. marts 2009 - 09:59 #2
Du kan sagtens tilføje/slette felter i eksisterende formularer. Når du nævner "fra en anden tabel", kan det være en fordel at din formular bygger på en forespørgsel, hvor du relaterer de to tabeller til hinanden
Avatar billede allanfrisk Novice
12. marts 2009 - 11:20 #3
Forstår det ikke.
Jeg har en formular der hedder frivillige hvori der er et felt der hedder udmeldt.
Dette felt vil jeg gerne have på en anden formular der hedder mundering. men værdien skal jo være den samme som i tabellen frivillige (Ja/Nej)
Har nu prøvet at oprette feltet i tabellen mundering men kan ikke komme til at sætte feltet ind på formularen. Jeg har enda prøvet at sammenkæde tabellerne igen uden held.
Giver det mening....
Avatar billede allanfrisk Novice
12. marts 2009 - 11:33 #4
Fandt ud af det. Tror nok at det er mugs der skal have point.
Tak for hjælpen