Avatar billede tylzen Nybegynder
11. marts 2009 - 22:51 Der er 9 kommentarer

Ny skærm til Acer Travelmate 7520

Jeg er kommet til at træde på min bærbar.
(Lyset var slukket, og min kæreste havde lagt den midt på gulvet i soveværelset.)
Dette resulterede i at 1/3 af skærmen er sort, og der er en kæmpe "stjerne" tværs henover det hele.

Vi er begge på SU og har et barn, har ikke råd til at købe en ny.
Vil høre om hvor man kan få den repareret og hvor meget det ca. koster...

Mvh Christian.
Avatar billede clemmedk Praktikant
11. marts 2009 - 23:14 #1
indbo :-) måske
Avatar billede clemmedk Praktikant
11. marts 2009 - 23:15 #2
jeg tror ikke det kan betale sig
Avatar billede tylzen Nybegynder
12. marts 2009 - 00:06 #3
Min indbo dækker ikke skader, kun hærværk, tyveri etc.
Så skal jeg have en fejl & ulykke forsikring.
Hvilket jeg ikke har.
Jeg er ligeglad med kommentar som "det kan ikke betale sig" det skal jeg nok selv afgøre, jeg vil bare høre om mulighederne :)
Avatar billede fluse Nybegynder
12. marts 2009 - 00:23 #4
Det kan sagtens lade sig gøre, søg på google på PC reperation eller noget lign, og så kommer der et par sider op. Jeg gidder ikke finde dem, ved jo ikke hvor i landet du bor. :p

Hvad angår omkostninger, så jeg søgt lidt rundt, og man kan købe et nye LCD panel til maskinen løst, hvis du har mod på selv at installere det. Men de koster altså en god del er jeg bange for.

http://www.zandparts.com/acer/index.php?cPath=561_567_19030_19041

Fluse
Avatar billede osdata Nybegynder
12. marts 2009 - 06:51 #5
For at finde den helt rigtige LCD skal man se et nummer på den gamle. Prisen for en ny skærm er omkring 2500-3500,- + moms.
http://dk.eetnordic.com/guides/products.aspx?m=13678950

Dertil kommer udskiftningen hvis du ikke selv har mod på den del.

Ole Stanstrup
O.S. Data
Avatar billede tylzen Nybegynder
12. marts 2009 - 07:58 #6
Hvordan ser jeg så nummeret på min gamle skærm, jeg kan kun finde S/N på selve bærbaren.
Avatar billede osdata Nybegynder
12. marts 2009 - 08:10 #7
Det plejer at stå på selve panelet så det kræver at du skiller den ad.

Ole Stanstrup
O.S. Data
Avatar billede kronberg Nybegynder
14. april 2009 - 18:40 #8
Vi skifer den hos traderjoe til 1445 alt inkl
Avatar billede kronberg Nybegynder
14. april 2009 - 18:41 #9
Ups så det var en 17" prisen er 1745 inkl montering

http://www.traderjoe.dk/17_1_widescreen_wxga____glossy___universal-p-1231.html?cat_id=117&cPath=117

Mvh Jesper
Traderjoe