Avatar billede madsing Nybegynder
11. marts 2009 - 21:37 Der er 5 kommentarer

Hoover-effekt ved alle links på siden

Hej,

Jeg har lavet et galleri på et site. Det består af nogle thumbnails til højre og så et tomt område hvor det store billede vises når man kører musen hen over thumbnails'ene.
På det tomme felt står der "Klik på de små billeder for at se dem store". Den tekst vil meget gerne have til at forsvinde når er køres over et af thumbnails'ene.
Hvordan kan det nemmeste gøres? Jeg forestiller mig noget hoover-effekt eller noget andet CSS?

Nogen som kan hjælpe?

//Mads...
Avatar billede madsing Nybegynder
11. marts 2009 - 21:38 #1
Billederne har variende størrelsen, det er derfor jeg gerne vil have teksten til at blive usynlig.
Avatar billede trissebasse Nybegynder
11. marts 2009 - 22:50 #2
Jeg tror jeg ville lave en span.class for links og en anden for hover og ved hover vil jeg lade den være:

                  visibility: hidden;
Avatar billede OskarRough Nybegynder
12. marts 2009 - 08:48 #3
Hvis din tekst er inden i det samme a element, kan du fint skrive a:hover p#minTekst { display: none;} og huske at sætte tilbage til block.

Men tror ikke, din tekst er i samme a element, hvorfor jeg ville løse det således:

<script type="text/javascript" src="http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.3.2/jquery.min.js"></script>
    <script type="text/javascript">
    $(document).ready(function() {
        $('a').hover(function(){
            $('p#minTekst').hide();
        }, function(){
            $('p#minTekst').show();
        });
    })
    </script>
Avatar billede trissebasse Nybegynder
13. marts 2009 - 23:38 #4
Okay OskarRough, det kan godt være du har ret. Men vil det ikke være lettere bare at placere det store billede over teksten ?
Avatar billede OskarRough Nybegynder
14. marts 2009 - 16:12 #5
Tjoe, det kan man jo også gøre. Sørge for at alle billeder ligger i en boks (evt. med en baggrundsfarve), så man ikke kan se teksten. Det ville også virke fint ja :-)

Prøv at læse denne artikel også: http://css-tricks.com/remote-linking/