Avatar billede bigbite Nybegynder
11. marts 2009 - 15:48 Der er 8 kommentarer

Logon Script

Hej

Jeg har lige konfigure SBS2003. Jeg prøver at lave en logon script som mapper netværksdrev og printer. Jeg har prøvet en metode som vbs script og jeg kan mappe drev men ikke printer.

Jeg håber I derude vil give nogen ide, hvordan det bliver lavet?.
Mange tak på forhånden.

BB
Avatar billede snowball Novice
11. marts 2009 - 16:01 #1
Prøv og læs lidt på nedenstående

http://computerperformance.co.uk/Logon/logon_scripts.htm

Connect to Printers Logon Scripts
Avatar billede riversen Nybegynder
11. marts 2009 - 17:27 #2
du kunne evt. prøve også at kigge på kixtart. Simpelt sprog der er nemt at gå til og en fin dokumentation. Kan det du efterspørger + meget mere
Avatar billede bigbite Nybegynder
12. marts 2009 - 22:45 #3
Jo det var denne link:
http://computerperformance.co.uk/Logon/logon_scripts.htm
jeg hentede min inspiration fra.
Hvis jeg kører script for mappede netværksdrev for sig selv, virker det fint. men når jeg sætter script for netværksdrev og printer sammen i en script så virker det ikke.

Jeg har også prøvet kixstart, men jeg forstår ikke meget af....
Avatar billede bigbite Nybegynder
12. marts 2009 - 23:59 #4
I forbindelse med denne emne, har jeg fundet script editor(Admin Script Editor).Føste kigger i den Admin Script Editor, ser meget lovende ud.
Avatar billede riversen Nybegynder
13. marts 2009 - 06:00 #5
OK, jeg har ikke forstand på vbs, så kan ikke hjælpe yderligere. Jeg har et kixtart script du kan få. Hvis det har interesse så drop en linie på msn
Avatar billede snowball Novice
13. marts 2009 - 07:35 #6
Prøv og vis dit script og hvilken fejl du får - så kan det være vi kan se hvad der er galt.
Avatar billede morten_leth Nybegynder
16. marts 2009 - 18:44 #7
Som snowball så ganske rigtig skriver, prøv at droppe os koden og fejlen så kigger vi på det.. :D

Umiddelbart vil jeg skyde på grunden til det ikke virker når du sætter dem sammen er at der kommer en fejl inden mapningen af netværksdrevet bliver kørt, og scriptet derfor stopper, om det er korrekt ved jeg så ikke da vi ikke ved hvilken fejl du får.. :D

/Leth
Avatar billede snowball Novice
07. april 2009 - 21:14 #8
Fandt du ud af det? :)