Avatar billede mitzie Nybegynder
11. marts 2009 - 12:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

feedback på hjemmeside

Hej Eksperter,

Hvad syntes i om min hjemmeside?

Feedback ønsker...

http://www.mitzieloland.dk

Venlig hilsen
Mitzie
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
11. marts 2009 - 13:08 #1
Først og fremmest: Meget fine billeder - og en side som matcher i farverne. Du burde sælge dem på istockphoto hvis ikke du allerede gør (se http://www.pcworld.dk/art/10025)

Et par ting til siden:

1) Der er dansk og engelsk i menuen i toppen. Billedgalleri, gæstebog....Home. Måske bare skifte til "Forside".

2) Gæstenbogen falder uden for selve sidens design. Hvad med at droppe den helt og lade folk kommentere direkte ved det enkelte foto? Det er jo det som det handler om.

3) Undernyhedsbrevet kunne du skrive lidt om hvor tit det kommer - og hvor nemt det er at afmelde sig det.

4) Under hvert billede kunne det være fedt med en oversigt over de øvrige billeder - der er jo plads nok i siden til højre. Alternativt en oversigt over hvor langt man er kommet "Billede 4 ud af 18".

5) Overvej at tagge dine fine fotos til når der kommer flere på siden og overblikket ryger: Så kan man hurtigt finde flere i samme serie (blomster, blyanter etc).
Avatar billede skovge Novice
14. marts 2009 - 19:13 #2
1.
Du har valgt at opbygge siden i framesets........hvorfor???
Det er håbløst i relation til søgemaskiner og hvis folk vil linke direkte til en af dine undersider - og husk folk kommer jo langt fra altid ind af "hoveddøren" på en hjemmeside - og hvis de rammer en underside hos dig, vil de få vist den i sin rene form uden for framsettet og udne menu etc.

2.
For at fjerne de stipplede rammer om dine menupunkter når man clicker på dem, så tilføj det her til dit stylesheet:

a {outline:none}
a:active {outline:none}

....og evt. også

.menu a:link { text-decoration: underline }
.menu a:active { text-decoration: underline }
.menu a:visited { text-decoration: underline }

...hvis du vil fjerne understregningen under links i din menu - og så omgive menuen med:

<span class="menu">
Her står menuen.......
</span>
Avatar billede duddimai Nybegynder
17. marts 2009 - 12:17 #3
Jeg synes det er et rigtig flot design, men dit banner minder mig lidt om samme stil webhotellet surftown kører...

Jeg er også enig i at det er skidt med framesets, det ser heller ikke godt ud, at det ikke er hele siden der scroller. Det får det ellers flotte design til at se lidt 90'er agtigt ud.