Avatar billede Kasper_Ancher Nybegynder
11. marts 2009 - 00:32 Der er 6 kommentarer

Lyd fra computer til forstærker spiller mindre godt

Hej Experten
Jeg har tilsluttet min computer til min forstærker og jeg syntes ærlig talt ikke lyden er særlig god i forhold til hvad jeg har. Den skratter let når der kommer lidt volumen på.

Her er hvad jeg har:
Lydkort: Asus Xonar Essence Stx (Har phono udgange)
Phono kable: QED Performance Audio 1, 3m
Filter: Ground Loop Isolator (mellem phono kabel og forstærker)
Forstærker: Nad C355BEE
Højtalerkable: Van Den Hul The Cleartrack, 2 x 2m
Højtaler: 2 x Cerwin-Vegas VE-12F

Alle tingene undtagen lydkortet er inde på hifi klubbens hjemme side.

Nogen der kan se hvor det svage led er som er skyld i min lyd skratter? Er det bare fordi det er et computer lydkort og det er ikke er ligeså godt som hvis jeg gik ud og købte en rigtig CD afspiller og tilsluttede min forstærker?

Mvh. Kasper Ancher
Avatar billede chrd Nybegynder
11. marts 2009 - 10:46 #1
Hvordan er det hvis du skruer helt op på computeren? Så computeren giver fuld output?
CD
Avatar billede Kasper_Ancher Nybegynder
11. marts 2009 - 20:22 #2
Den spiller lige godt om det er forstærkeren der spiller højt eller computeren
Avatar billede chrd Nybegynder
12. marts 2009 - 08:58 #3
Har du prøvet at have hørerbøffer på. Hvordan er lyden så hvis du skruer helt op?
Avatar billede Kasper_Ancher Nybegynder
12. marts 2009 - 19:51 #4
Altså i lydkortet eller i forstærkeren?
Avatar billede chrd Nybegynder
12. marts 2009 - 22:55 #5
begge dele!
Avatar billede chrd Nybegynder
08. september 2009 - 19:11 #6
har du fundet en løsning der virker?