Avatar billede faran Nybegynder
10. marts 2009 - 13:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvilken mobiltelefon? Bruges til e-mail

Hej alle sammen

Jeg har brug for en mobiltelefon, som er ideel til e-mail modtagelse - læg mærke til KUN modtagelse. Den skal hverken bruges til SMS, MMS eller opkald og heller ikke afsendelse af e-mail. Den skal fungere som en enhed, som kan modtage e-mails.

Det vigtige er, at den automatisk - ligesom ved SMS - henter headers (eller hele e-mail'en) ned og giver besked herom. Derudover må den gerne være billig, da jeg skal have flere af dem.

Med venlig hilsen
Faran Mahmood
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
10. marts 2009 - 13:59 #1
Uhm.

Hvordan skal du hente de mails?
Avatar billede sejler22 Nybegynder
10. marts 2009 - 14:03 #2
Det bliver nok svært, for ikke at sige umuligt, at finde en mobil, som kan modtage email, men ikke SMS og andet tjald.
Det kan alle mobiler i dag.
Det du er ude efter er nok et stykke software, eller et styresystem, hvor muligheden findes for at låse alt det andet af.
Men hvad skal du bruge det til?
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
10. marts 2009 - 14:06 #3
Det jeg er ude efter at vide, er om det er op mod en exchange server, i så fald er valget jo nemt.
Avatar billede faran Nybegynder
10. marts 2009 - 14:12 #4
#1 POP3 - Jeg har allerede sat en konto op med Nokia 6300 og Nokia 2630. Det fungerer ren teknisk, men ikke praktisk. Da ingen af dem selv henter e-mail headers ned. Telefonerne skal bruges af mine ansatte, som skal kunne modtage ture - hvis der kommer en ny tur og hvis de manuelt skal hente e-mails, så går det galt.

#2 Jeg siger ikke, at den ikke skal kunne - men at det ikke er afgørende faktor. Altså hvis tasterne er dårlig, så er er det også fint, da den ikke skal bruges til at skrive med.

...det er selvfølgelig muligt en Windows Mobile, men så koster de også der oppe af. Er det muligt at installere noget Active/Push lign. noget på en alm. mobiltelefon?
Avatar billede faran Nybegynder
10. marts 2009 - 14:13 #5
#2 Det er ikke en Exchange Server og som du selv nævner det, så var der ikke noget problem.
Avatar billede sleeper Nybegynder
10. marts 2009 - 14:30 #6
Hej

Det er meget let, hvis du ønsker en ordentlig emailklien skal du køre Windows mobile, eller Blackberry eller Iphone
Sony og Nokia er altså ikke gode til POP3 mail, pånær  Sony Ericssons nye Xperia som også kører Windows Mobile

Ellers skal du over at køre Exchange, der findes et exchangeprogram, til Nokia's S60 serie som også fungere okey til modtagelse
Avatar billede faran Nybegynder
13. april 2009 - 17:16 #7
Jeg har fundet en løsning og det blev Email-to-SMS.