Avatar billede boeriis Nybegynder
09. marts 2009 - 18:30 Der er 12 kommentarer

Intet signal til skærmen

Hej eksperter.

I går da jeg forsøgte at starte min computer starter den først naturligt op og er ved at gå ind i windows, hvorefter den giver sig til at genstarte. Dette gør den 3-4 gange før jeg slukker den og vil starte den igen.
Da jeg så forsøger at starte den igen kommer der intet signal op til skærmen, selvom jeg kan høre at computeren kører. Genstartsknappen på selve computeren reagerer heller ikke på at man trykker på den.

Jeg har været inde at tjekke om mit grafikkort sidder ordentligt i hvilket det gør.

Håber i kan hjælpe!
Avatar billede Little Helper Seniormester
09. marts 2009 - 19:07 #1
Du er meget sparsom med info. eg. CPU/MB/SYSTEM/SW og om det er en maskine der er overclocket. Så det bliver mere et gæt end et kvaliceret bud. Er din maskine OC kan det være det. Hvis ikke så prøv at resette BIOS (Fjern backup batteri og/eller flyt jumper på MB). Det kan også være din PSU (strømforsyning).

Håber noget af dette hjælper ellers smid lidt mere info ind omkring maskine/system.
Avatar billede hearnz Nybegynder
09. marts 2009 - 19:20 #2
kører alle blæsere rundt i maskinen? (tænker mest på grafikkortet)
Avatar billede boeriis Nybegynder
10. marts 2009 - 11:55 #3
ja blæseren kører på grafikkortet.

Min computer er ikke overclocked.
Mht. at resette bios. Backup batteriet.. Hvor sidder det henne af?

Den info du ønsker er det præcis hvad computeren har. Processor, RAM osv?
Avatar billede hearnz Nybegynder
10. marts 2009 - 16:17 #4
Kig i din motherboard manual og find en tegning over bundkortet i den. Der skulle gerne være en detaljeret forklaring af alle komponenterne. Led efter en jumper der hedder "clear cmos" eller noget med cmos ihverfald. Den jumper skal rykkes over på de to andre pins og rykkes tilbage igen.

Hvis du ikke kan finde det så fortæl mig hvilket bundkort du har så skal jeg finde det for dig.
Avatar billede Little Helper Seniormester
10. marts 2009 - 19:14 #5
Tag strøm kabel fra maskinen. Åbn den og pil dit grafik kort ud (rens evt køler nu det er ude). kik ned på bundkort der ser du et fladt betteri på størrelse med en 2 krone det sidder fast med en "clips i siden" vip den til siden og batteriet hopper lidt op fjern det helt og vnet lidt(ca 5 min.) og sæt det så i igen, Sæt så dit skærmkort i igen og tilslut kabler. Når maskinen starter op trykker du på DEL tasten (kan godt være en anden tast som feks. F2 F10 F12). den skulle nu gå ind i BIOS og her loader du setup default, Save and Exit og prøv om det hjalp.

Håber du får det til at virke.
Avatar billede hearnz Nybegynder
10. marts 2009 - 19:33 #6
kaffefisk og alle andre nye> Det er ellers et godt forslag du kommer med der, men lad nu være med at smide svar efter folk før de er tilfredse og har fået løst deres problem eller konstateret at de ikke kan komme vidre. Det andet er bare dårlig stil!
Avatar billede Little Helper Seniormester
10. marts 2009 - 19:42 #7
Så det du prøver at sige er brug kommentar?
og hvis er det ikke dårlig stil men almindelig uvidenhad omkring hvad forskellen er.

Hvis det er måden man gør det på....så er det da også måden jeg vil følge. Dog vil jeg stadig mene det du skriver en Kommentar men når han spørger om noget skriver jeg et Svar. Og kun derfor har jeg gjort sådan. men selvfølgelig følge både regler og etik på siden.
Avatar billede hearnz Nybegynder
10. marts 2009 - 20:07 #8
jeps det jeg siger er : brug kommentar.

Det er bare iorden hvis du ikke kender forskellen. Det gør du så nu.

Der bliver jo uddelt point på den her side..point kan kun uddeles til folk der laver "svar". Men det er dårlig stil at lægge "svar" uden at blive bedt om det. Man bruger "kommentar" indtil brugeren er tilfreds..så beder han/hun om et svar fra dig og du får dine points..Ikke meningen at virke vrissen, men der er bare så mange på sitet der misbruger "svar" for at få billige points.

Nå nok om det, og velkommen til :)

Og så ikke mere om det men tilbage til emnet...

har du årøvet noget af det der er forslået boeriis?
Avatar billede boeriis Nybegynder
11. marts 2009 - 13:08 #9
Jeg er netop tilbagevendt fra København til de jyske marker igen. Jeg forsøger at gøre som beskrevet nu her, og så vil jeg vende tilbage i løbet af eftermiddagen!
På forhånd tak til jer begge to ;)
Avatar billede boeriis Nybegynder
11. marts 2009 - 15:23 #10
Jeg har nu forsøgt mig ad.
Jeg tog grafikkortet ud og rensede det, clearede derefter cmos (det var en lille rød knap på mit bundkort og ikke en jumper der skulle flyttes på).
Tog derefter batteriet ud i 5 minutters tid og startede derefter computeren uden held.
Der er stadig intet signal til skærmen som jeg kan se får strøm men ikke lyser grøn som om den er tændt. Jeg kan dog se skærmen får strøm men om problemet så ligger ved skærm eller andet ved jeg ikke?

Det skal lige siges at blæseren på grafikkortet kører.
Avatar billede Little Helper Seniormester
11. marts 2009 - 21:15 #11
har du andre kort sidende i maskinen altså i dine slotte, hvis ja så prøv følgende. tag strøm fra maskine pil batteri ud fjern alt på nær skærmkort ram cpu og en HD sæt batteri i igen og se hvad der sker, vil den stadig ikke starte skal du prøve om du kan låen et andet skærmkort at teste med.
Avatar billede boeriis Nybegynder
12. marts 2009 - 17:15 #12
nej det skulle være det eneste kort der er der.
mener at lyden er indbygget i bundkortet, kan det passe?

så det jeg skal nu er at forsøge at låne en andens grafikkort?