Avatar billede sebastian_schelde Nybegynder
09. marts 2009 - 16:43 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Snart kommende nye bærbarteknologier

Hej, jeg står på kanten til at købe en ny Dell-bærbar.. men da jeg ikke har brug for den LIGE nu men først til september ville jeg vide om der er idé i at vente lidt? Er der nogen der ved om der kommer noget nyt til bærbare computere indenfor de næste par måneder.. Ny processor tech, ny ram bus sådan noget i den stil...

mvh sebastian schelde
Avatar billede hearnz Nybegynder
09. marts 2009 - 17:02 #1
Den nye processor fra intel som hedder i7 er lige kommet til stationære pc'ere og jeg skal være dig svar skyldig om den kommer i en laptop version, men mon ikke. Tilgengæld skal du nok regne med at slippe nogle slanter for sådan en ;) Og nu hvor jeg kan se at du vil have en dell maskine går jeg ikke ud fra det skal være nogen dyr laptop?
Avatar billede hearnz Nybegynder
09. marts 2009 - 17:16 #2
Har lige læst op på det og det ser ud til at su skal vente længere end til september hvis du vil have en i7 som kan købes for penge.

De lancere de først af dem i anden halvdel af 2009 og de skulle efter sigende blive ubetalelige. Snup du dig helre en fin duo eller quad core, så slipper du for at tage lån i huset :P (og så vælg da noget andet en dell..hehe)
Avatar billede justrace Novice
09. marts 2009 - 18:06 #3
>så slipper du for at tage lån i huset :P

Du mener da vel LearJetten, ikke?
Avatar billede sebastian_schelde Nybegynder
09. marts 2009 - 21:37 #4
Har du nogle bedre forslag til en bærbar? - Min ven kan skaffe mig en XPS13 2,4GHz 4GB ram 350GB hdd 5400 rpm med 3års onsite support til 8.200.. Jeg er åben for forslag, men har kigget på zepto, de har desværre ikke samme performance til den pris. Ydermere har jeg faktisk overvejet en af de nye MacBooks for de ser godt nok fede ud..!
Avatar billede hearnz Nybegynder
09. marts 2009 - 22:11 #5
XPS har je glige søgt mig til er en dell, som jeg absolut ikke ville anbefale til min værste fjende :)
Spøg til side..

Du er klar over at den der XPS13 er med en 13,3 tommer skærm ik?

Det er MEGET småt hvis du har tænkt dig at game på den og det vil jeg næsten gætte på du vil siden du vil op i den prisklasse.
Udover det må jeg sige at jeg er imponeret over hvad de har smidt i den til den pris, dog kan jeg ikke finde info om grafikkortet, som nok er noget nær det vigtigeste hvis du skal spille.

Du må lige komme med lidt mere info om hvad du vil bruge den til før jeg kan vejlede dig ordenligt.
Avatar billede hearnz Nybegynder
09. marts 2009 - 22:12 #6
Men hvis du vil game så glem alt om macbook. Det er jo et stykke pynt nærmere end en computer :)
Avatar billede sebastian_schelde Nybegynder
09. marts 2009 - 22:30 #7
Nej nej, skal ikke game særlig meget.. men jeg kan godt lide at købe mig en bærbar der er up2date.. jeg skal sådan set bare bruge den som "legetøj" og og til mit studie.. Men kan godt lide at købe en bærbar der er langtids-holdbar.. Min nuværende har jeg haft i 2½ år og den fungerer faktisk rigtig godt stadig..
Avatar billede hearnz Nybegynder
09. marts 2009 - 22:45 #8
Du lyder som typen der bør købe en macbook så, hvis du er til lækkert design og liret interface. Hvis du er til ydelse og spil bør du købe en pc. Men overvej stadig at 13,3 tommer er SMÅT!
Avatar billede sebastian_schelde Nybegynder
09. marts 2009 - 22:52 #9
Yeah i know.. Problemet er bare prisen, en macbook med samme specs som den dell jeg talte om koster 1000kr mere og det er uden 3års onsite.

Men har nogle venner med 13,3" skærme.. det er ikke SÅ slemt når man ik spiller
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
09. marts 2009 - 23:51 #10
Dells XPS-serie er generelt rigtigt lækre. Og 13" er vel fint hvis du skal slæbe rundt på den?

Mht. teknologier så kommer der nok et refresh i efteråret - ligesom Centrino 2 kom i det forgange efterår (som gav DDR3 ram til de bærbare). Intel kører en strategi med at lancere ny teknologi til desktop (core i7 for nyligt) og så 6-8 mdr. efter til laptop.

... til gengæld er priserne på den nye teknologi meget højere de første 2-3 mdr. efter lancering.
Avatar billede sebastian_schelde Nybegynder
10. marts 2009 - 00:01 #11
Okay, ja jeg tror også det bliver den der XPS, jeg synes den ser ret fed ud.. forresten Lars smid lige et svar i den anden tråd du hjalp mig med, ang NAS server..
mvh sebastian
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
10. marts 2009 - 00:15 #12
Okie
Avatar billede hearnz Nybegynder
10. marts 2009 - 09:32 #13
ok men du er tilfreds nu så? går ud fra det var mig du bad lægge svar?
Avatar billede sebastian_schelde Nybegynder
10. marts 2009 - 09:36 #14
det var faktisk ikke dig, men jeps tak for hjælpen :)
Avatar billede hearnz Nybegynder
10. marts 2009 - 09:51 #15
Ok, jeg vil ikke have point hvis de ikke var til mig???

Troede det nu bare fordi jeg havde haft den her lange snak med dig om hardware og lars bare kort kom med noget almen computer viden.

Men hvis points er til lars giver jeg dem gerne vidre?
Avatar billede sebastian_schelde Nybegynder
10. marts 2009 - 09:56 #16
lars hjalp mig i en anden tråd som han ikke har fået points for:) nej dine kommentarer var det jeg havde brug for at vide, så tak for hjælpen:)
Avatar billede hearnz Nybegynder
10. marts 2009 - 10:04 #17
ah på den måde. ok

Jamen selv tak og held og lykke med din XPS ;)