04. juli 2001 - 21:04 Der er 27 kommentarer

ADSL??

vi skal have ADSL men vilken udbyder skal man vælge??? har kigget på Cybercity, Tele DK, World Online, Get2Net og Opasia... men hvad skal man vælge... syntes også det er nogen rimelig høje priser de køre med... Nå men hvad andbefaler i?? i kender måske andre udbydere som er bedre???
Avatar billede james_t_dk Juniormester
04. juli 2001 - 21:07 #1
Jeg kan kun sige at TDC\'s bredbånd virker fint.

Jeg vil ikke anbefale noget frem for noget andet, da jeg kun kan nævne mine egne erfaringer.

Men sammenlign produkter der er ens..... på prisen, det giver det bedste svar.
Avatar billede negertt Nybegynder
04. juli 2001 - 21:09 #2
Cybercity eller World Online.. det er de billigste og bedste..
Hold dig fra TDC det er et fup firma....
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
04. juli 2001 - 21:09 #3
Jeg har selv ADSL fra cybercity og det kører fint, ingen problemer overhovedet. Så dem kan jeg kun anbefale! www.adsl.dk !
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
04. juli 2001 - 21:09 #4
Wol, har haft snak omkring at de vil ophæve fri trafik

http://www.ecp.dk/2/itnews.asp?vis=nyhed&idfrom=29
Avatar billede hite Nybegynder
04. juli 2001 - 21:11 #5
Sørg for at der er fri trafik .. det kan man komme til at betale ekstra for!
Avatar billede beta Nybegynder
04. juli 2001 - 21:13 #6
Get2Net tilbyder ikke ADSL endnu, men det kommer på et tidspunkt. Opasia er et produkt fra Tele DK.

World Online er de billigste lige nu med ADSL, så det var måske værd at overveje..
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
04. juli 2001 - 21:14 #7
jep, men læs lige nyheden omkring det der med fri trafik, man binder jo sig for 6 måndere....
Avatar billede james_t_dk Juniormester
04. juli 2001 - 21:30 #8
Hos TDC skal du huske at du får et fastnets abonnement med i prisen. Samt at det er dem der servicere og vedligeholder centralerne for alle brugere.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
04. juli 2001 - 21:55 #9
Det kunne være fint at høre hvad du skal bruge din forbindelse til.....
Skal du spille på nettet er det ikke teledk du skal vælge.
Modsat skal du \"kun\" surfe er teledk, ganske udmærket, og du får en router med.
Mange andre steder får du også en router med, og har du (eller nogen du kender) styr på at sætte sådanne en op, er det bedre.....

Men det kommer an på hvad du skal bruge det til???

Endelig er det måske ikke sikkert at du kan få det. og kan du få det kan det være at det kun er teledk der kan levere (de har noget monopol på noget kobber ind til huset nogen steder hvor der endnu ikke har været adsl før)
Avatar billede handmade Nybegynder
04. juli 2001 - 22:46 #10
Worldonline er blevet fejlciteret vedr. problematikken omkring fri trafik:
Se her:http://www.eksperten.dk/spm/84371
04. juli 2001 - 22:46 #11
jeg skal hovedsageligt spille CS... men osse surfe en del men mest til at spille....
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
04. juli 2001 - 22:51 #12
Så skal du have cybercity. Det vil jeg helt klart anbefale.....
Har selv teledk, og skifter så snart der er gået 6 mdr.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
04. juli 2001 - 22:52 #13
Cybercity A/S underskrev i tirsdags en aftale med TDC om adgang til delt rå kobber. Derved kan Cybercity levere bredbånd til ca. 30 pct. flere danskere end hidtil.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
04. juli 2001 - 22:53 #14
Alle med en Cybercity ADSL-forbindelse har nu en unik mulighed for selv at øge båndbredden. Med Boost er Cybercity ADSL blevet fremtidssikret og kun Internettet sætter begrænsningerne.
http://www.cybercity.dk/boost/
Avatar billede casperwollesen Nybegynder
04. juli 2001 - 22:56 #15
Undskyld jeg spørger om noget andet i dit spørgsmål www.mobilfon.subnet.dk, men eric-pedersen hvad gør lige at Cybercity\'s adsl er bedre at spille over end teledks adsl ? ? ? En af de største forskelle jeg kan se mellem teledk og CC, er at den ene kører med dynamisk ip og den anden statisk. Også der er et par prisfoskelle. Men det burde da ikke have noget med ping-tider osv. Eller er det mig der tager fejl ? ? ?
04. juli 2001 - 23:02 #16
gør ikke noget casperwollesen kunne egentlig også godt tænke mig at få svar på det.... så Tak :)
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
04. juli 2001 - 23:11 #17
medmindre man vil betale 950+moms, så er standard konfigurationen, sat op på en elendig måde til spil, og også nogen programmer.

Counter-Strike = Du kan spille på servere, ej selv hoste netspil
Red Alert 2 = Du kan spille på servere, ej selv hoste netspil
Sudden Strike = Du kan spille på servere, ej selv hoste netspil
ICQ = Du kan ikke modtage filer da port 4000 er lukket.
Napster = Der er observeret problemer med uploads til andre brugere.
\"normal\" FTP = Fungerer begge veje. På port 21 (std. FTP) NAT\'es trafikken til LAN IP 192.168.1.4
Diablo2 = Du kan spille på servere, ej selv hoste netspil
Og i det hele taget netspil = Du kan spille på servere, ej selv hoste netspil

skal man så have noget lavet om på routeren fra teledk, S-K-A-L man betale sig fra det. 950+moms (hvergang)
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
04. juli 2001 - 23:16 #18
Tit er det også bedre med en producent/serviceprovider som har specialiceret sig indenfor ét felt som de så koncentrerer sig indfor 100%!
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
04. juli 2001 - 23:19 #19
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. juli 2001 - 07:21 #20
Ved TDC kan du se om du kan få bredbånd:

http://www.teledanmark.dk/internet/bredbaand/bredb_check.htm

Vær opmærksom på at denne løsning kommer ind sammen med telefonen, men at du sagtens kan surfe og snakke i telefon samtidigt. Personligt har jeg ISDN (2 linier), og ADSL i samme telefonstik, og det virker bare hammer godt.
Avatar billede mtas Nybegynder
05. juli 2001 - 10:28 #21
Hej stefan,

Jeg vil anbefale TDCs løsning - TeleDanmark Bredbånd | ADSL. WorldOnline er nok den jeg ikke vil bruge om ADSL bruger.

Ved at du vælger TDCs løsning kan du også altid få ADSL i dit område (stort set) da de \"ejer\" kablerne.

Lige nu er der eksempelvis lige kommet ADSL i karup, men CyberCity og WorldOnline tilbyder det ikke endnu i det område.

CyberCity vil nok være den som vil være den næst bedste som adsl udbyder...

www.teledanmark.dk/adsl
www.cybercity.dk

See you !
Avatar billede mtas Nybegynder
05. juli 2001 - 10:29 #22
det var et svar !!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
05. juli 2001 - 11:53 #23
Det er TDC kabler og centraler så derfor er det tdc\'s kunder der bliver serviceret først. Det hedder kundepleje......
Avatar billede handmade Nybegynder
05. juli 2001 - 11:55 #24
Det hedder også ulovlig konkurrenceforvridning..
05. juli 2001 - 14:48 #25
Tak for det Peter....

Har Tele DK lagt Kabler i området (Karup) eller er de ved det eller hvor lang tid vil der gå (kan du give mig en Dato) inden de kommer?? spørge da jeg ved du har et godt samarbejde med Tele DK... :) bare det var mig... kom lige til at tænke på om du har ICQ... ellers tag at Download det her www.Icq.com eller på http://www.fileplanet.com/index.asp?scope=0&submit.x=0&submit.y=0&file=57030 den fylder dog 5.1 Mb men det er fed.... et lille chat program hvor jeg fek.s kan se når du kommer online.... så kan jeg så trykke på dit navn som står i en lille menu.... og så kan vi eller bare chatte... uden nogen andre.... det er COOL!!!
05. juli 2001 - 14:51 #26
det så lidt rodet ud:

Tak for det Peter....

Har Tele DK lagt Kabler i området (Karup) eller er de ved det eller hvor lang tid vil der gå (kan du give mig en Dato) inden de kommer??

spørge da jeg ved du har et godt samarbejde med Tele DK... :) bare det var mig...

kom lige til at tænke på om du har ICQ... ellers tag at Download det her

www.Icq.com eller på http://www.fileplanet.com/index.asp?scope=0&submit.x=0&submit.y=0&file=57030

den fylder dog 5.1 Mb men det er fed.... et lille chat program hvor jeg fek.s kan se når du kommer online.... så kan jeg så trykke på dit navn som står i en lille menu.... og så kan vi eller bare chatte... uden nogen andre....

det er COOL!!!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. juli 2001 - 01:37 #27
mobilfon>> Hvis du vil vide om du kan få taster du dit telefon nummer ind på denne side:
http://www.teledanmark.dk/internet/bredbaand/bredb_check.htm
Så kan de sige om de er klar, du kan også ringe til deres hotline: 80808017