Avatar billede -maverick- Nybegynder
08. marts 2009 - 22:17 Der er 1 kommentar og
1 løsning

DNS pegning versus URL forward

Jeg har en US host (Inmotion Hosting), som jeg er virkelig glad for. Jeg har købt et .dk domæne af DanDomain, da man ikke kan købe .dk domæner af min US host.

Jeg vil gerne hoste mit nye .dk domæne hos min US host. Men jeg ønsker ikke, at den peger på et eksisterende andet domæne.

Jeg er i tvivl om, hvad forskellen er på DNS pegning, URL forward og redeligering. Jeg tror, at URL forward peger mit .dk domæne til en eksisterende side. Det ønsker jeg ikke. Jeg vil lave en ny side med mit .dk domæne hos min amerikanske host.

På forhånd tak.

Mvh,
Christian
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. marts 2009 - 22:37 #1
Hvis dk-hostmaster har godkendt deres navneservere, opretter du blot webhotel, og får (måske efter lidt ventetid) deres navneservere sat på dit domæne (redelegering).

Hvis dk-hostmaster ikke har godkendt deres navneservere, kan du bruge dandomains (eller gratisdns.dk) som navneservere, men så skal du selv sætte oplysningerne ind, ud fra hvad dit amerikanske webhotel fortæller dig. Og selv holde det opdateret, hvis de fx ændrer IP-adresser.
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. marts 2009 - 15:39 #2
DNS er at foretrække hvis du kun vil vælge mellem de to.

URL redirectio har i gamle dage været brugt til skidt, hvorfor det stadig ofte straffes, sider der redirecter betragtes mange steder som mindre værddifulde end sider med indhold og de sider der redirectes til ligger under alle omstændigheder lavcere i hirarkiet. Søgemaskinemæssigt er DNS pege domæne langt at foretrakke.

Der er dog et alternativ, nemlig at have to forskellige domæner og så linke helt almindeligt mellem dem.  Med to domæner vil du kunne optimerer hvert enkelt domæne til sine søgeord og lede linkværdi mellem dem og dermed optimerer begge. Denne løsning kræver lidt mere arbejde, men giver meget bedre resultater. Et US domæne re lettere at optimerer i us med engleske søgeord ligeosm et DK domæne gør sig bedre i dk på dansk