Avatar billede hornbech Praktikant
08. marts 2009 - 13:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mister min ttådløse forbindelse hele tiden

Jeg er begyndt at blive smidt af mit trådløse netværk konstant.
Der er ingen forandringer på routeren den hverken genstarter eller noget.
Men min bærbare "mister" forbindelsen. og når jeg skriver "mister" menes der at den stopper for min adgang til internettet, for den vliver ved med at fortælle at jeg har forbindelse til mit trådløse.
Jeg løser det ved at lige deaktivere min trådløse forbindelse på min bærbare og aktivere den igen, og så kan jeg surfe videre.

Hjælp hvad gør jeg.
Avatar billede komputerdk Mester
08. marts 2009 - 13:51 #1
prøv at have fast IP og fast Gateway og DNS..

ellers prøv at geninstallere drivere / software til dit trådløse..

evt. ændre kanal (kan være der er en i nærheden som jammer den kanal du bruger)..
Avatar billede Gkatsos Nybegynder
08. marts 2009 - 13:57 #2
prøv det her:
1.gå ind på netværk og delingscenter
2.under routeren vælg vis status
3.vælg egenskaber
4.gå ind i egenskaber for "TCP/IPv4 (Internet Protocol Version 4)"
5.maker: Hent automatisk en ip-adresse,
        Hent automatisk en DNS-serveradresse
08. marts 2009 - 14:33 #3
Tanke: Er der andres trådløse enheder i nærheden ?
Avatar billede hornbech Praktikant
10. marts 2009 - 20:40 #4
Jeg kører altid fast IP
Og der er flere huse i nærheden med WiFi jeg kan se, har også forsøgt at skifte kanal.
Jeg kan godt sidde på i længere tid, men hvis jeg f.eks forsøger at gå ind på et af drevene på min stationære pc (som er kablet til routeren), så lukker routeren ned of forsøger at starte igen, men den kommer aldrig helt op og køre før man selv genstarter den igen.
PS. har Cybercity med en Prestige 660HW-61
Avatar billede hornbech Praktikant
18. august 2010 - 19:17 #5
Der har ikke været aceptable løsningsforslag