Avatar billede kasgudino Nybegynder
07. marts 2009 - 02:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Excel hjælp!

Hej er der en excel ørn herinde på eksperten? lidt matematik skills er heller ikke af vejen for at hjælpe mig med mit lille problem.

Det er som sagt excel. Jeg har lagt filen op på følgende link.
http://www.2shared.com/file/5019814/29ddd25a/Mappe1.html
Det gør det lettere at forklare. Mit problem er også beskrevet i excel filen. Problemet kan helt præcist læses efter det felt hvor der står valg:

Håber det giver mening, når man ser excel filen.

:)
Avatar billede excelent Ekspert
07. marts 2009 - 09:12 #1
{ =INDEKS(A2:A7;SAMMENLIGN(MAKS(HVIS(C2:C7<=B9;E2:E7));E2:E7;0)) }
Avatar billede kasgudino Nybegynder
07. marts 2009 - 10:43 #2
excelent... mange tak for svar. Men det virker desværre ikke?
Avatar billede excelent Ekspert
07. marts 2009 - 11:01 #3
Du skal kopiere formlen herfra uden de krøllede parenteser
indsæt formel, marker celle og afslutte med ctrl+shift+enter
Avatar billede excelent Ekspert
07. marts 2009 - 11:19 #4
glemte lige at sige at hvis 1 rangerer højere end  fx 7 så skift MAKS ud med MIN i formlen
Avatar billede kasgudino Nybegynder
07. marts 2009 - 11:23 #5
Du er en stjerne. Det var ctrl. shift enter tingen jeg ikke lige kendte til.
Avatar billede excelent Ekspert
07. marts 2009 - 11:34 #6
ok du kan nu se at formlen er omsluttet af de krøllede parenteser, hvilket antyder at det er en Matrix-formel