Avatar billede jupitermax09 Nybegynder
06. marts 2009 - 23:25 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Kabel fra bærbar til TV

Hej allesammen...

Jeg vil høre hvilket kabel jeg skal bruge, hvis jeg vil kunne se film fra min bærbar på mit tv.

Jeg har en Dell Inspiron 1501 og mit tv er en samsung 32'' fladskærm (kan ikke lige huske hvilken model <- har det nogen betydning?). Er det i øvrigt ikke noget med at ens grafikkort skal have noget tvout eller tvin eller hvordan?? Og hvordan er det lige jeg checker om min pc har det?

Håber I har lidt mere forstand på det end mig :)
Avatar billede Gkatsos Nybegynder
06. marts 2009 - 23:33 #1
vis du har HDMI er det en mulighed,
der er også dvi, som er det stik du bruger på din pc skærm.
Avatar billede kasgudino Nybegynder
07. marts 2009 - 00:16 #2
Linket besvarer dine spørgsmål.

http://www.skarven.dk/tvout/
Avatar billede jupitermax09 Nybegynder
07. marts 2009 - 12:54 #3
Så har jeg kigget lidt rundt. Jeg kan se at den eneste mulighed ud fra min pc er et VGA-stik. På mit TV har jeg bla en plads til HDMI men også en til composite, så hvilken af dem skal jeg bruge? Hvilket giver bedste kvalitet?

I øvrigt har jeg vist et composite han/han stik liggende, hvis det kan bruges til noget??
Avatar billede jupitermax09 Nybegynder
07. marts 2009 - 17:19 #4
Ingen der ved hvor jeg kan få fat i et kabel jeg skal bruge??
Avatar billede Gkatsos Nybegynder
07. marts 2009 - 19:52 #5
du kan bruge et VGA-HDMI kabel

du kan finde det på disse hjemmesider:
http://allekabler.dk/
http://edbpriser.dk/Products/Showsubcategory.asp?ID=24
og mange andre.
du kan også købe kablet i Expert og andre forretninger der sælger it udstyr og tilbehør.
Avatar billede Gkatsos Nybegynder
08. marts 2009 - 12:13 #6
Undskyl fejlen
Du kan ikke få VGA-HDMI kabel,
men du kan få:
DVI-I - VGA og så VGA-HDMI
linkene er stadig gyldige
Avatar billede jupitermax09 Nybegynder
10. marts 2009 - 07:03 #7
Nu er jeg forvirret :) Jeg kan ikke få et VGA-HDMI kabel, men kan jeg så få et VGA-composite (det der gule stik)!? Vil helst holde det simpelt og ikke skulle til at sætte en masse forskellige ting sammen...
Avatar billede Gkatsos Nybegynder
10. marts 2009 - 14:32 #8
Undskyld 3. fejl
du skal bruge:
DVI-I - VGA og så VGA - HDMI
Avatar billede Gkatsos Nybegynder
10. marts 2009 - 14:34 #9
composit er 3 stik rød, gul, hvid
Avatar billede Gkatsos Nybegynder
10. marts 2009 - 14:38 #10
eller
DVI-I - compenent
Avatar billede Gkatsos Nybegynder
10. marts 2009 - 14:42 #11
unskyld 4. fej composit er kun gul
compenent er 3 farver
Avatar billede Gkatsos Nybegynder
10. marts 2009 - 14:44 #12
Her er det endelige svar:
enten, DVI-I - VGA og så VGA - HDMI
eller, DVI-I - compenent
Avatar billede jupitermax09 Nybegynder
11. marts 2009 - 00:05 #13
Tak for de mange svar...:D

Men nu er det jo sådan, at jeg KUN har VGA udgang fra min bærbar, så hvordan skal jeg kunne bruge "DVI-I - VGA og så VGA - HDMI eller DVI-I - compenent" som du skriver?!

Jeg havde tænkt mig noget med at den kunne hedde VGA - composite...!?

Det kan godt være det er mig der er godt og grundigt rund forvirret :D
Avatar billede Gkatsos Nybegynder
11. marts 2009 - 12:01 #14
jeg havde forstået du havde DVI,
men ok min fejl,
her et link du kan se på
http://allekabler.dk/
ps. HDMI kabel vil give den bedste kvalitet.