Avatar billede brinck10 Nybegynder
06. marts 2009 - 15:13 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Sjfoto.dk V2

Hej Eksperter.

Jeg kunne godt tænke mig at få en site-vurdering på www.sjfoto.dk/dem/. Kom med konstruktiv kritik!

Mvh. Frederik
Avatar billede hearnz Nybegynder
06. marts 2009 - 15:27 #1
Ikke meget at sige andet end superflot side du har kørende der.
Det undrer mig dog at du har optimeret den til 1280x1024. Godtnok længe siden jeg har gået på webdesigner skolen, men dengang optimerede man altid til 800x600. Ved godt standarden har rykket sig side, men jeg ville nok stadig vælge at optimere til 1024x768 eller 1280x800, det er jo ikke alle der har widescreen.
Avatar billede brinck10 Nybegynder
06. marts 2009 - 15:32 #2
Ja, I see.

Det bliver overvejet. Har du nogle idéer til menuen? Personligt synes jeg at den stjæler billedet for meget, og at den er placeret et forket sted.
Avatar billede hearnz Nybegynder
06. marts 2009 - 15:38 #3
Jeg syntes menuen er lækker og overskuelig. Den løser dens opgave og dækker ikke for det vigtige i siden som er dine billeder. Ja den stjæler billedet når man bruger den, men det gør jo heller ingenting, bare den smutter (som den gør) når man kigger på billederne. thumbs up herfra!
Avatar billede brinck10 Nybegynder
06. marts 2009 - 15:46 #4
Jeg tænker mest på den på forsiden. :-), ikke inden i gallerierne!
Avatar billede McAsh Nybegynder
10. marts 2009 - 12:54 #5
Jeg ville nok overveje at flytte al teksten udenfor billedet.. Det giver ikke særlig god læsbarhed, at have tekst placeret ovenpå et billede.
Avatar billede brinck10 Nybegynder
10. marts 2009 - 14:37 #6
Hvad tænker du på?
Avatar billede McAsh Nybegynder
10. marts 2009 - 15:10 #7
tænkte på menuen..
Avatar billede brinck10 Nybegynder
10. marts 2009 - 15:21 #8
Ja, det kan du have ret i. Jeg ved ikke helt, hvor jeg skal gøre af den. Så dette er lige nu løsningen. Har du ellers nogle idéer?
Avatar billede McAsh Nybegynder
10. marts 2009 - 16:43 #9
Ved ikke, om det bare er mig.. Men jeg kan ikke komme tilbage til index-siden, efter jeg har klikket mig ind på et af gallerierne. Der mangler måske lidt navigation.

Yderligere vil jeg sige, at når du klikker dig ind på en af galleri-siderne, kan det være en smule svært at få øje på "gallery-menu" oppe i hjørnet. Den skulle måske bare være foldet ud til at starte med, så den er mere synlig.

Håber du kan bruge kritikken..
Avatar billede brinck10 Nybegynder
10. marts 2009 - 17:11 #10
Det er altid godt med kritik. :-)

Mht. til selve galleriet, så er det ikke færdigt endnu. Lige nu arbejdes der på forsiden, og det eneste problem jeg har, er menuen.

Det er rigtigt at du ikke kan komme tilbage til index siden fra gallerimenuen - det skal laves!
Avatar billede hearnz Nybegynder
10. marts 2009 - 18:24 #11
Der er et eller andet ved menuen på forsiden der er irriterende for øjet. Kan ikke sætte en finger på det. Plejer jo at sidde med det foran mig når jeg tager beslutninger mht designet..har du prøvet at flytte teksten ud så det laver en ramme omkring billedet, istedetfor at være i billedkanten?
Avatar billede brinck10 Nybegynder
10. marts 2009 - 18:33 #12
I starten skulle menuen have været placeret under "A screen resolution...," og det så godt ud, og jeg blev lovet guld og grønne skove.

Da jeg så fik lagt siden ud, og opdagede hvor mange gallerier, der egentlig var, blev det for overskueligt, da menuen endte strakte sig for lang horisontalt eller blev fler-linjet. Derfor er den, der hvor den er nu. Jeg er heller ikke særlig tilfreds med den, men kunne ikke komme i tanke om andet, da der skal være plads til alle gallerierne...

//Frederik