Avatar billede law2 Nybegynder
04. juli 2001 - 16:19 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

explorer update smadrer outlook

Jeg har netop opdateret fra IE50 til IE55. Det har resulteret i at jeg ikke længere kan sende mails. Lige meget hvad der står i adresse feltet får jeg flg. meddelelse når jeg trykker på knappen send/hent:

Meddelelsen kunne ikke sendes!
Nogle af modtagerne af denne meddelelse er ikke gyldige. Ret navnene.

Det er ligemeget om der er tale om en besvarelse eller en helt ny meddelelse, hvor jeg er 100% sikker på at adressen er korrekt.

Jeg har søgt på microsoft.com/support, hvor der i artikkel Q257824 foreslås at man ved hjælp af sfc genetablerer filen wab32.dll fra window cd\'en. Det eneste jeg fik ud af det, var at Msn messengeren nu heller ikke virker.

Jeg har også forsøgt at gå tilbage til IE5.0 vha. tilføj/fjern programmer. Det lykkedes fint, men det løste desværre ikke problemet!
Avatar billede makse Nybegynder
04. juli 2001 - 16:31 #1
Avatar billede hotpop Novice
04. juli 2001 - 21:20 #2
prøv en reparation af IE 5.5 da der er sket en fejl ved installationen.
Avatar billede hotpop Novice
04. juli 2001 - 21:20 #3
reparation foretages via tilfø/fjern programmer.
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
05. juli 2001 - 00:33 #4
Hejsa......

Tag back-up af dine *.PST filer........fjern hele balladen, og geninstaller det........altså OUTLOOK, ikke Windows.......:o)
Avatar billede law2 Nybegynder
05. juli 2001 - 09:20 #5
>>Makse - de ting der er beskrevet der er stort set de ting jeg har forsøgt at beskrive i spørgsmålet som ting jeg har forsøgt.
Avatar billede law2 Nybegynder
05. juli 2001 - 09:22 #6
>>hotpop - sorry jeg har glemte at skrive i spørgsmålet at jeg har forsøgt at lade IE 5.5 reparere sig selv. Jeg har også forsøgt at gå tilbage til 5.0. Desværre altsammen uden held.
Avatar billede law2 Nybegynder
05. juli 2001 - 09:25 #7
>>mr.athlon - jeg har forsøgt at fjerne installationen af Outlook express, men uden at lave backup af *.pst filerne.

Jeg forsøger lige at komme af med både Outlook og Outlook express.
Avatar billede law2 Nybegynder
05. juli 2001 - 09:49 #8
>>mr.athlon - jeg har slet ingen *.pst filer!
Avatar billede law2 Nybegynder
09. juli 2001 - 12:34 #9
Af en eller anden tåbelig årsag virker det igen!
Efter at have afinstalleret msn messenger, og kørt ie5setup.exe igen virkede det hele som det plejer. Under setup, valgte jeg Minimum/brugerdefineret installation, og satte flueben ved de elementer som var highlightet (installationsprogrammet mente nok de allerede var installerede!). Efter at setup havde kørt et stykke tid, skulle maskinen bootes, og så virkede det hele heldigvis!

Ergo makse var den der komme tættest på, men af en eller anden årsag, kan jeg ikke acceptere hans svar. Makse - hvis du læser dette, er du velkommen til lige at komme med et nyt indlæg, så jeg kan sende dig nogle point.

thx
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
09. juli 2001 - 12:37 #10
Hmmmmm, ok....

Hvis du bruger Outlook Express hedder dine mail-filer...*.DBX........hvis du bruger Microsoft Outlook hedder de .....*.PST.......
Hvis din pc ikke finder de, så prøv lige at sætte den til at vise alle filer.....Det er, så vidt jeg husker, inde under \"funktioner\", mappeindstillinger, fanebladet \"VIS\", sæt prikken i \"vis alle filtyper\"....

Så skulle den finde dine mail-filer, når du søger på dem.........en anden ting, jeg kom til at tænke på........jeg har før oplevet, at ved en opgradering af IE, kan den, af en eller anden skummle grund, godt finde på at tilføje et områdenummer, inde i din mailopsætning.......hvis den gør det, kan du ikke sende mails, for vi bruger jo ikke områdenummer i DK ! Og slet ikke hvis du har ADSL......:o)
Avatar billede makse Nybegynder
09. juli 2001 - 12:40 #11
Tak for det. :)