Avatar billede cyberxbs Nybegynder
05. marts 2009 - 22:21 Der er 3 kommentarer

Bærbar løber hurtig tør for strøm

Hejsa gutter.
Efter jeg slettet min Windows Vista på min bærbar og lagde Windowx XP home edition ind kan den kun holde strøm i 20 minutter før da Windows Vista var installeret kunne den holde længere tid hvad kan det skyldes !
Min bærbar er en Acer Travelmate 5320 og jeg lagde Windows XP ind da jeg syntes Vista var alt for langsomt nu kører den også perfekt med Windows XP men den løber bare meget hurtigt tomt for strøm !

Med Venlig Hilsen

Cyberxbs
Avatar billede psyk Nybegynder
05. marts 2009 - 22:25 #1
Muligvis fordi Visat har en "slumre" funktion for at spare strøm, det har XP ikke.
Avatar billede cyberxbs Nybegynder
05. marts 2009 - 22:27 #2
Hej psyk.
Tak for dit svar men 20 minutter er da ikke særlig langt tid for en bærbar computer med XP eller hva !
Avatar billede qbic6400 Nybegynder
05. marts 2009 - 22:40 #3
Måske skal du ind og kigge på hvad du har af HW i maskinen
20 min lyder til et defekt eller slidt batteri

Du kan godt få XP til at spare lidt på strømmen
under enhedshånteringen er der alle dine hardwareenheder

se om der ikke er nogen som systemet kan deaktivere når de ikke bliver brugt, under højreklik / egenskaber / strømstyring

Hvis det er dit batteri der er ved at være flad
kommer her en lille hjælp ( måske )

1. smid dit batteri i fryseren i et par timer 2-3 timer bør være nok
2. lad den helt op
3. lad maskinen køre den helt flad

gentag 1 - 3
Du skulle da gerne se en forbedring allerede efter et par gange