Avatar billede mortenandersen Nybegynder
05. marts 2009 - 20:41 Der er 26 kommentarer

Computeren vil ikke starte. Hvad kan det være?

Hej.
Jeg sidder med en Packard Bell Imedia 5565 uden ram.

Jeg har fundet nogle siemens DDR SDRAM. 254mb fra en anden computer som der sidder i. Jeg ved ikke om det er fordi rammene ikke virker, men den starter kun op til der står packard bel med grå baggrund over hele skærmen. sætter jeg windows cden i, sker der intet.
jeg kan ikke trykke f8 (boot Devise.
og trykker jeg f2 eller f12 kommer jeg til en menu der skriver lidt om computeren. der står godt nok 245 mb ok.. ved ikke om det har en disse med sagen at gøre. skal der nogle nyere ram i den? f.eks http://www.bjtrading.dk/INFO.ASP?VARENUMMER=258110
eller dem her: http://www.bj-trading.dk/INFO.ASP?VARENUMMER=R-184-1024-T

er ikke helt sikker på hvilke der virker eller om de begge ville virke. jeg har lavet en anden tråd omkring hvilke ram der skal i den. men fik ikke besvaret det ordentligt.

håber i kan hjælpe. Med venlig hilsen morten
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
05. marts 2009 - 20:45 #1
du skal ind og sætte computeren til at boote op på dit cd drev hvis du skal installere xp (;
Avatar billede mortenandersen Nybegynder
05. marts 2009 - 21:16 #2
jeg skal ikke installere windows. jeg skal have den til at starte op. uden at miste nogle data overhovedet. men er det fordi der skal nogle nyere ram i den eller hvad?
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
05. marts 2009 - 21:22 #3
har du mulighed for at ligge harddisken over i en anden computer og tage backup af den derfra?
Avatar billede haverslev Novice
05. marts 2009 - 21:41 #4
Hvorfor er der ikke nogen ram i ?
Har du resat bios? - tryk på "delete" eller F2 for at komme i bios og tryk på F9 når du er derinde for at resette og tryk derefter på F10 for at gemme med tast "Y"

Du kan sagtens bruge de ram du henviser til.
Der er 4 sokler i den og er du sikker på at de ram du har fra den fujitsu, er sat korrekt i og at de virker?

http://www.memoryx.net/imedia5565.html
Avatar billede mortenandersen Nybegynder
05. marts 2009 - 22:35 #5
jeg er ikke sikker på om de ram jeg har sat i den virker nej. men jeg prøver lige det du skriver. ps: jeg havde min computer stående ved en "kammerat". da jeg fik den tilbage var rammene væk,
Avatar billede mortenandersen Nybegynder
05. marts 2009 - 22:53 #6
ok jeg har lige taget nogle billeder så i har et bedre inblik i det hele.

billede 1. [URL=http://img166.imageshack.us/my.php?image=dsc01998.jpg][IMG]http://img166.imageshack.us/img166/6927/dsc01998.th.jpg[/IMG][/URL] Her stopper den og kommer ikke videre.

billede 2. [URL=http://img525.imageshack.us/my.php?image=dsc01999.jpg][IMG]http://img525.imageshack.us/img525/9711/dsc01999.th.jpg[/IMG][/URL] Uanset om jeg trykker esc eller f2, kommer den videre til denne side:

[URL=http://img4.imageshack.us/my.php?image=dsc02001q.jpg][IMG]http://img4.imageshack.us/img4/103/dsc02001q.th.jpg[/IMG][/URL]
Avatar billede mortenandersen Nybegynder
05. marts 2009 - 23:43 #7
nogen der har nogle bud?
Avatar billede mortenandersen Nybegynder
06. marts 2009 - 11:45 #8
opdaterer lige
Avatar billede haverslev Novice
06. marts 2009 - 12:40 #9
Linkene dur ikke
Avatar billede mortenandersen Nybegynder
06. marts 2009 - 12:59 #10
jeg prøver lige igen så.

Billede 1. http://img8.imageshack.us/img8/9000/dsc01998w.jpg
(Den kommer hertil og ikke længere)

Billede 2. http://img187.imageshack.us/img187/9711/dsc01999.jpg
(Uanset om jeg trykker esc eller f2 kommer den videre til skærmen vist i billede 3)

Billede 3. http://img22.imageshack.us/img22/4907/dsc02001.jpg
(har prøvet at trykke på de forskellige f knapper men der sker ikke noget)

Haverslev... Jeg prøvede det du skrev, men der sker ikke noget. :(
Avatar billede mortenandersen Nybegynder
06. marts 2009 - 13:00 #11
og den reagerer ganske enkelt ikke på f8
Avatar billede haverslev Novice
06. marts 2009 - 14:32 #12
Så er jeg sikker på at du skal have fat i nogle brugbare ram
Avatar billede mortenandersen Nybegynder
06. marts 2009 - 14:56 #13
ok nu har jeg lige smækket dem her i: http://www.bj-trading.dk/INFO.ASP?VARENUMMER=R-184-1024-T

Stadig ingenting. har også sat de andre i... så nu står der 1280 mb OK der hvor der før stod 400...
Avatar billede haverslev Novice
06. marts 2009 - 19:16 #14
Er det USB tastatur ?
Har du fjerne alle andre enheder fra div. stik på maskinen?
Avatar billede mortenandersen Nybegynder
08. marts 2009 - 19:02 #15
ja det er usb tastatur?... der sidder kun tastaturet til og mus...
Avatar billede B-Doog Nybegynder
08. marts 2009 - 19:18 #16
Der kan være en lille mulighed for at SP moderateren, er sat på 220, istedet for 150. og derfor kan den være brændt sammen,.
Avatar billede mortenandersen Nybegynder
08. marts 2009 - 19:27 #17
hvad betyder det? hvad skal jeg gøre?
Avatar billede haverslev Novice
08. marts 2009 - 20:06 #18
B-Doog > hvis ikke du kan skrive noget der har med virklighed at gøre, så tror jeg det er bedre at lade være.
Tille er det vist kun lagt svar for billig points høst.

mortenandersen > har du prøvet at blive ved under opstart, at trykke gentagne gange på F2 for at komme i bios?
Avatar billede mortenandersen Nybegynder
08. marts 2009 - 20:10 #19
hmm. nej... jeg kan da give det et forsøg haverslev.
Avatar billede mortenandersen Nybegynder
08. marts 2009 - 20:13 #20
hmm. det hjalp ikke Haverslev :/
Avatar billede mortenandersen Nybegynder
08. marts 2009 - 21:21 #21
Ok ved at tage tage dvd'en og harddisken fra er det nu lykkedes mig at komme ind i bios menu... hvad skal jeg gøre her?
Avatar billede mortenandersen Nybegynder
09. marts 2009 - 00:40 #22
Som det ser ud efter nogle forsøg, er det kun når harddisken sidder i der er noget galt. jeg tror det er den der volder problemerne. jeg prøver mig lige frem og slutter en anden harddisk til. Jeg vender tilbage hvis den er helt gal.
Avatar billede mortenandersen Nybegynder
09. marts 2009 - 10:42 #23
hmm. nyt problem. Det er nogle anderledes stik end normale der sidder i den, så kan ikke bare slutte en hvilken som helst harddisk til.
Avatar billede mortenandersen Nybegynder
09. marts 2009 - 12:16 #24
hmm. jeg ved ikke om harddisken er sluttet rigtigt til. hvordan kan jeg se det? jeg kan godt gå ind i bios, men jeg aner jo ikke en disse om sådan noget... håber der er nogle der kan hjælpe.
Avatar billede mortenandersen Nybegynder
09. marts 2009 - 12:20 #25
Min computer kan ikke finde harddisken inde i bios. jeg ved ikke om jeg har sluttet den forkert til?
Avatar billede mortenandersen Nybegynder
09. marts 2009 - 12:32 #26
det er underligt. for det er ligeså snart jeg sætter den harddisk i der sad der til at starte med, at den ikke vil gå ind i bios eller boote