Avatar billede coke-mann Nybegynder
05. marts 2009 - 09:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

hjælp til xp installation?

Hej alle.
Jeg håber at I kan hjælpe mig?

Jeg har via den blå avis, bestilt en original windows xp pro med licens.
Da jeg så modtager cd'en, viser det sig at det er en windows xp pro, som kun er til distribution med en DELL pc.

På selve cd'en står der "gen-installations cd"

Kan man på en eller anden måde installere windows'en på min ibm?
(jeg har også fået produktnøglen med)
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2009 - 10:42 #1
Der er næppe noget til hindring for at du installerer med omtalte CD, men du skal ikke regne med at få systemet aktiveret
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
05. marts 2009 - 13:07 #2
må jeg spørge om hvor meget du har givet for den CD ?

er det en OEM produktnøglen som du har fået?

-"gen-installations cd´er er ganske gratis (da jeg selv har været IT-Supporter for et andet kendt firma som jeg skulle sende gen-installations Master CD/DVD´er til kunder)..

Du kan også skaffe dig/(låne) en andens Windows-CD og så prøve at bruge din egen "produktnøglen" (hvis dette ikke virker så er det den CD som du har købt KUN godkendt til DELL PC´er..

"PAS På MED HVAD DU KØBER -Det er mange som sælger pirat-Stuff eller bare tager en kopi af nye CD´er og sælger dem videre.."

Hvis ikke noget af det der virker kan du prøve at ringe til DELL´s Hotline service og give dem din "produktnøglen" som du har købt -så kan de svarer dig på hvem der ejer denne gen-installations cd..
Avatar billede coke-mann Nybegynder
05. marts 2009 - 16:09 #3
Hej.
jeg gav 475 kr. + porto for cd'en.

Jeg mener at det er en OEM produktnøgle jeg har fået, men er ikke sikker? Hvordan finder jeg ud af det?

Cd'en er helt ny i embelage med papir og det hele, så jeg tror ikke at det er pirat? (det håber jeg ik)
Avatar billede coke-mann Nybegynder
06. marts 2009 - 09:37 #5
Hej.
Har lige taget et billede af det jeg har købt.
Her er linkene til dem?

http://img4.imageshack.us/img4/9939/64836535.jpg
http://img4.imageshack.us/img4/7650/73076290.jpg
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
06. marts 2009 - 10:33 #6
Så må du ikke bruge den hvis du ikke har en DELL Computer -
pga. af DELL har en bruger aftale med Microsoft...