Avatar billede tunglutti Nybegynder
03. marts 2009 - 23:26 Der er 1 kommentar og
1 løsning

PCI kort og mus virker ikke eller genkendes ikke

Hej
Jeg har lige skiftet Bundkort på min PC, og alt virker fint bortset fra to ting.

1. Min PS/2 port vil ikke genkende min mus. Jeg kan se den under enhedshåndtering, men den skriver at enheden ikke kan starte. Jeg har prøvet at opdatere drivers til den, men den siger at den bedst optimale driver allerede er installeret.

2. Mit PCI til trådløse netværk virker ikke. Jeg kan slet ikke se kortet under enhedshåndtering. Har prøvet at installere driverne igen til dette kort uden held. Har også prøvet at se
om kortet sidder ordentligt i slottet og det gør det.

Troede først problemerne skyldtes at jeg skulle åbne for portene i min BIOS, men der er ingen instillinger her der gør mig i stand til det. Er helt på herrens mark med hvad jeg nu kan gøre.

OS: Vista
Har ikke formateret computeren efter at have installeret det nye bundkort..

Håber der er nogle der kan hjælpe mig!!
Avatar billede clemmedk Praktikant
04. marts 2009 - 07:35 #1
når man skifter bundkort SKAL man installere windows igen hvis det ikke er det sammen bundkort med samme chipsæt på.
det er nok nogle af dine IRQ og port nummer der ikke kan finde ud af fran den gamle der havde et nr og den nye har et andet.

jeg kan kun anbefale at reinstallere da vista tror den kan det hele selv men men men ikke altid
Avatar billede tunglutti Nybegynder
04. marts 2009 - 22:08 #2
Tak for svaret clemmedk. Det virker som en plausibel løsning og noget jeg helt sikkert lige vil prøve.