Avatar billede 85K Nybegynder
03. marts 2009 - 18:08 Der er 15 kommentarer

Css problem

Hejsa...
Jeg har et problem med min hjemmeside jeg er igang med at sætte op i css. Jeg vil i indholdet gerne have en baggrund omkring hele siden, den har jeg valgt at kalde Warp men jeg kan slet ikke få den vist i designet.

Designet kan ses på http://kimbert.dk/nyt/
og css på http://kimbert.dk/nyt/style.css

håber i forstår mit spøgsmål eller må i lige spørger ;)
Avatar billede dmy Nybegynder
03. marts 2009 - 18:34 #1
Jeg ville sætte en min-height på og evt en float:left; bare for at positionere den i forhold til andre browsere, det har ihvertfald virket for mig.

Kan se du sidder og arbejder på den nu, så det er lidt svært at se problemet
Avatar billede 85K Nybegynder
03. marts 2009 - 18:37 #2
du er en lille skat ^^
Avatar billede dmy Nybegynder
03. marts 2009 - 18:38 #3
Du har en positions problem i IE 6
den hvor der står Tadaaa samt teksten under hopper ned på næste linie

lige der ville jeg sætte en float:left; på samen noget margin-left:10px; så den ikke ligger helt op ad de andre.
Avatar billede trissebasse Nybegynder
03. marts 2009 - 18:40 #4
Hej.

Nuttet unge.

Har du talt <div>'er og </div>'er?

Din body og warp er lige brede og indeholder begge et billede. Hmmm... Kan der skjule sig noget der?
Avatar billede dmy Nybegynder
03. marts 2009 - 18:41 #5
Har lige taget et screenshot

http://www.dianamy.dk/screenshot_ie6.jpg
Avatar billede 85K Nybegynder
03. marts 2009 - 18:42 #6
hmm ser da meget normalt ud hos mig når jeg tjekker i IE :S
Avatar billede dmy Nybegynder
03. marts 2009 - 18:44 #7
Ja men ikke i 6'eren du bruger nok 7'eren

evt. brug dette program til at teste det i IE 6
http://www.appscout.com/2008/06/ie_tester_check_your_sites_wit_1.php
Avatar billede 85K Nybegynder
03. marts 2009 - 18:46 #8
argh ja det gøre jeg når jeg skal teste ellers er det normalt firefox der bliver brugt :)
Avatar billede dmy Nybegynder
03. marts 2009 - 18:48 #9
ja lige præcis, så brug firebug som en udvidelse, så kan du også se hvad der sker med div'erne. Det bruger jeg altid selv.

Jeg fjerner lige screenshottet igen ;-)

I øvrigt er det et ret fedt design.
Avatar billede 85K Nybegynder
03. marts 2009 - 18:50 #10
takker da, det råd vil jeg lige tage til mig med det samme og igang med at hente det program så jeg kan tjekke hvordan min side ser ud i diverse andre browser..

Og mange takker skal du have :)
Avatar billede 85K Nybegynder
03. marts 2009 - 19:22 #11
hmm nu har jeg bare et problem når jeg vil have en ny div under designet hvor jeg kan skrive copyright blabla så kommer den op under indholdet:S
Avatar billede trissebasse Nybegynder
03. marts 2009 - 20:54 #12
Hej igen.

Jeg tror generelt dine problemer ville være løst ved floatede elementer i en wrapper.
Avatar billede 85K Nybegynder
03. marts 2009 - 22:18 #13
Kald mig bare dum, men ved ikke helt hvad du mener  :S
Avatar billede dmy Nybegynder
04. marts 2009 - 08:29 #14
Jeg lægger umiddelbart alt i en main div og inde i den ligger alle andre div'er med en float:left; og har en præcis width, for så er der ikke plads til at det rykker ud af designet.
Samtidig bruger jeg også min-height: for at det ikke klammer sammen.

Men nu når jeg ikke lige kan se din side, så kan du altså også lave en lappeløsning som jeg kalder det hehe

sæt en position:absolut; left:400px; top:400px;

sæt selvfølgelig din left og top til det der passer så den positioneres hvor du vil have den, som er under dit indhold.
Avatar billede trissebasse Nybegynder
04. marts 2009 - 09:57 #15
Hej igen.

Nej for den, du er ikke dum.

Når du wrapper/floater skal du tænke at du har en beholder (wrapper, eller den Diana kalder main)med vand i. I den lader du dine elementer "flyde" op i og derved optager de den plads de nu kan få alt efter den størrelse de nu har... Ligesom bobler ;-) Og alt efter om du floater dem left eller right vil de lægge sig op ad beholderens "væg" i den side.
Mæææhægtig smart.