Avatar billede omellodello Nybegynder
02. marts 2009 - 20:30 Der er 9 kommentarer

Database, der er hostet eksternt og kan tilgåes via browser

Hej

Jeg har en database, som jeg gerne vil gøre tilgængelig for nogle eksterne personer.

kan man hoste en access database nogen steder og derfra afvikle databasen, evt. via browser? altså uden at skulle ændre databasen.

Vi har ingen programmører eller it-chef, så vi er helt lavpraktiske. Access databasen skal vi fortsat selv kunne ændre i ligesom når den er lokalt (altså ændre formularer ol).

hvis ikke, hvordan kan vi så nemmest få den lokale database gjort tilgængelig for eksterne?

Tak
Avatar billede hnteknik Novice
02. marts 2009 - 20:46 #1
Du skal bruge et script program som f.eks.

ASP Maker fra http://www.hkvstore.com/aspmaker/
Avatar billede hnteknik Novice
02. marts 2009 - 20:47 #2
I kan f.eks. bruge ASPMaker fra

http://www.hkvstore.com/aspmaker/
Avatar billede hnteknik Novice
02. marts 2009 - 20:54 #3
Undskyld - det nye expert har lidt svært ved at vise, at det har modtaget et indlæg.

Hvis I skal have samme funktionalitet som Access forms, vil det ofte kræve nogle mere fancy web forms i f.eks. ASP script sproget som ovennævnte bl.a. skriver i.

Det kommer helt an på jeres forventningsniveau.
Access er ikke det rigtige, hvis der er mange brugere, som skal bruge det samtidig, så er vejen frem f.eks. MS SQL server.

Alternativet er at hyre sådan nogle som os til at hjælpe jer med problemet ;-)

Skriv evt. til henrik snabel a cybit.dk hvis I har brug for noget sparring vedrørende forretnings applikationer i Access og SQL.
Avatar billede omellodello Nybegynder
02. marts 2009 - 21:19 #4
tak, men jeg søger noget meget mere simpelt.

ligesom mn kan have et online worddokument som brugere kan ændre i online, så skal databasen kunne bruges online - ikke noget med at ændre i den eller omprogrammere den.
bare køre den via browser?
Avatar billede hnteknik Novice
02. marts 2009 - 22:04 #5
Tja - det bliver nok svært. Måske der nye
Microsoft Office Live Workspace!

http://workspace.officelive.com/?cloc=da-dk
Avatar billede omellodello Nybegynder
03. marts 2009 - 00:06 #6
tak, ja det er super, men mangler access :(
Avatar billede supertekst Ekspert
21. marts 2009 - 10:31 #7
Måske ville en hostet Ms Sql database - administreret via en Ms Access.

Har afprøvet metoden hos Dandomain..
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
21. marts 2009 - 12:56 #8
hvor mange eksterne skal de være tilgængelig for?
er det engangsbrugere eller faste brugere?

www.teamviewer.com har et supersmartprogram til fjernforbindelser
hvis I har en maskine kørende med databasen.

Men det kræver selvfølgelig at man stoler på dem der logger på osv.
Avatar billede jesperfjoelner Nybegynder
21. marts 2009 - 12:57 #9
ellers kan jeg klart tilslute med ASPmaker-programmet. Det er en nem måde at få en Accessdatabase online på.