Avatar billede DieselAben Nybegynder
02. marts 2009 - 15:49 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Køb af ny pc/flyt af data

Hej
Jeg har købt ny pc der har vista. Min gamle pc har xp pro.
Hvor dan får jeg flyttet alle mine filer fra gamle xp maskine over på ny vista maskine.
Det går ikke bare at flytte hd over, da den nye ikke har plads til en sådan en, af den type

mange hilsner
Dieselaben
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2009 - 15:55 #1
Selvom der ikke er fysisk plads til den gamle hardisk, så burde du kunne tilslutte den til bundkortet med et fladkabel og bare lade den ligge på gulvet intil du har overført dataene.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
02. marts 2009 - 16:10 #2
Du kan evt. købe et eksternt kabinet til ATA (også kalde PATA) diske (går ud fra at den gamle er af den type). Så kan du slutte den gamle disk til via USB - og har oven i hatten fået et backupdrev til et par hundrede kroner.
Avatar billede DieselAben Nybegynder
02. marts 2009 - 17:48 #3
Jeg tænkte mere om man kunne bruge f.eks et sandberg usb til usb data overføringskabel mellem xp og vista, og måske endda bruge en af guiderne til det...Vil det så være vista der skal importere eller xp der skal exportere....
MH DA
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
02. marts 2009 - 21:00 #4
Et kollega brugte Sandbergs kabel og var meget glad for det. Forståer ikke helt det med import & eksport - kan du uddybe?
Avatar billede sweetymor Nybegynder
02. marts 2009 - 23:17 #5
jeg vil mene at du skal ha vista til at importere dataen. men vent med at slette dine ting på xp´en til du er sikker på vista vil køre det da jeg flyttede mine data fra xp til vista blev over halvdelen "anset" for virus. da det ikke er alt der er kompetibelt til vista.
men jeg er ikke 100% sikker da jeg flyttede alt mit via mit hjemme netværk.
Avatar billede DieselAben Nybegynder
03. marts 2009 - 02:50 #6
Jo gerne..
Den gamle maskine (XP) skal tømmes for data altså xp skal eksportere data til vista maskinen.
Hvilken maskine skal så stå som den ledende maskine og hvilken skal være drone??
Skal overførslen køres fra Vista maskinen, som så vil importere data fra xp maskinen, eller skal det være xp maskinen der kører overførslen og dermed ekspoterer data til vista...'
Understøtter de der datalink overhovedet vista?

håber det bragte lidt mere klarhed over projektet - og mange tak for al hjælp indtil nu

DA