Avatar billede snr Nybegynder
02. marts 2009 - 15:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Samling af rækker til 1 celle delt med ";"

Hej

Jeg vil gerne have lavet en funktion som kan hjælpe mig med at få en masse data samlet i en celle delt med et ";".

Jeg har en masse tal i kolonne A, som står på hver sin række. Disse vil jeg gerne have samlet i en celle hvor de er delt med et ";".

Jeg vil meget gerne have lavet det som en funktion og hvor jeg markerer området som den skal konverterer.

Jeg kan altså ikke få det til at virke, håber der er en som har en løsning på dette.
Avatar billede excelent Ekspert
02. marts 2009 - 16:27 #1
B1=A1
B2=B1&";"&A2
marker B2 og træk ned i fyldhåndtag så langt som der er tal i kolonne A
Marker nederste celle i kolonne B
vælg kopier
vælg indsæt speciel
vælg værdier

slet alle øvrige værdier i kolonne B
Avatar billede kabbak Professor
02. marts 2009 - 23:54 #2
Public Function KædSammen(Område As Range)
    Dim C As Range
    For Each C In Område
        KædSammen = KædSammen & C & ";"
    Next
    KædSammen = Left(KædSammen, Len(KædSammen) - 1)
End Function

kaldes med f.eks.
=KædSammen(A2:A33)
Avatar billede snr Nybegynder
03. marts 2009 - 07:54 #3
Tak for hjælpen
Avatar billede vejmand Juniormester
03. marts 2009 - 07:59 #4
snr >> Husk at sende egne indlæg som "Kommentar" og ikke som "Svar".
"Svar" er tiltænkt løsningen, så der kan tildeles point som tak for hjælpen.  :-)