Avatar billede stubdk Nybegynder
02. marts 2009 - 14:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan man ikke lave en repair med Vista installation?

Med XP var der mulighed for at geninstallere styresystemet uden at miste alle sine indstillinger ved at vælge install og derefter repair i processen. Det har jeg brugt mange gange når jeg skifter bundkort eller der har været andre problemer.

I Vista har jeg kun kunnet finde en slags genoprettelse som kræver at man har lavet en backup og det hjælper jo ikke meget hvis man har skiftet hardwaren.

Er der en der kan fortælle om der findes en anden måde at gøre det på i Vista?
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2009 - 14:35 #1
du kan vælge under nyinstall om du vil reparere den i stedet for.

m.v.h
Avatar billede stubdk Nybegynder
02. marts 2009 - 14:48 #2
Ja - men så kan jeg kun genoprette eller indlæse en sikkerhedskopi.
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2009 - 14:58 #3
forstår dig ikke helt.
det er den samme metode man bruger i vista som i xp.

du starter en install via boot op funktionen og her reparerer du så eller vælger en ny install.

uden at være helt sikker selv om jeg lige har haft windows 7 inde at funktionen også er den samme.
Avatar billede stubdk Nybegynder
25. marts 2011 - 08:11 #4
Det ser ikke ud til at der kommer noget svar :(
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2011 - 08:33 #5
hvad mener du med et svar

du skal bede vekommende om at lægge et svar du accepterer

det er lidt firkantet men sådan er det bare - ellers kunne man jo sidde og fiske point og det er ligesom ikke det der er meningen

jeg har overvejet at bare lægge første bemnærkning som et svar
jeg har ret mange der skriver at min hjælp var lige det de skulle bruge men så er det også slut - de glemmer at bede mig lægge et svar de kan acceptere

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1