Avatar billede sharp9000 Nybegynder
02. marts 2009 - 10:33 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

TV med DVB-C Tuner + dvdpotager?

Jeg kan ikke finde ud af hvordan kabeltrækket mellem min DVD-optager og mit fjernsyn skal være.

Jeg har tidligere kørt analogt signal, så tv-signalet er gået fra:

antelledåsen -> DVD-optager -> TV

Nu er jeg skiftet til digitalt tv i stedet, og her er jeg noget i tvivl om hvordan jeg skal sætte tingene sammen.

Mit problem er antennesignalet jo nu går direkte ind i TV'et (hvor der sidder et kort i DVB-C Tuneren) som afkoder signalet.

Hvis nu jeg vil optage noget fra TV'et på min DVD optager, hvordan forbinder jeg så den sammen med TV'et så det der det afkodede siganal som bliver optager?)
Avatar billede Jensen DK Novice
02. marts 2009 - 13:19 #1
Det gør du med et skart kabel og du kan kun optage det som du ser på TVet samtidig, så antenne kablet ind i DVD optageren og så videre til TVet, er der kun analog tuner i DVD optageren så kan du kun gøre som jeg starter med at skrive, du kan kun optage det som du hele tiden har gjort.
Avatar billede sharp9000 Nybegynder
24. juli 2009 - 10:31 #2
Er igang med at ryddet op i gamle spm, så hvis du gider lægge det svar.
Avatar billede Jensen DK Novice
24. juli 2009 - 13:08 #3
Det kan jeg godt finde på, er hermed gjort.