Avatar billede perav Nybegynder
01. marts 2009 - 16:56 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Netværksdeling mellem Vista og XP og Vista og Vista

Jeg har oprettet et Netværk Privat og delingen virker delvis, dvs. jeg har 2 Vista-maskiner og 1 XP home-maskine, den ene Vista er en Bærbar med Vista home Premium og mine små problemer hører til på denne. De 2 andre maskiner "Vista home standard" og "XP home" kan se hinanden og kan dele filer. Den Bærbare kan også delvis dele filer med de andre, (det er kun standardmapperne som kan deles) dog er det sådan at når jeg f.eks. vælger Del-filer på den, er det ikke alle mapper som jeg kan dele. Hvis jeg f.eks. højreklikker på C:\ og vælger Del så er det øverste del af vinduet som popper frem inaktivt, jeg kan så vælge det punkt nedenunder "Avancerede deling" her kan jeg så sætte et "flueben" i "Del denne mappe", og jeg kan også godt se C:\ på de andre maskiner, men jeg kan ikke få adgang til den. Når jeg prøver med andre mapper er der nogen af dem der kan deles mens andre ikke giver adgang. Jeg får fejlkoden 0x80070005
Er der en som har stort kendskab til Netværksdeling som kan hjælpe mig?
Avatar billede perav Nybegynder
01. marts 2009 - 17:22 #1
Flg. mapper er der adgang til: Public - SharedDocs - Users - Printere, og hvis jeg opretter en mappe på C:\ får jeg også adgang til denne.
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2009 - 17:47 #2
På de computere jeg er i berøring med virker denne http://www.helgec.dk/xpnet.htmlhttp://www.helgec.dk/xpnet.html
Avatar billede perav Nybegynder
01. marts 2009 - 19:06 #3
Hej helgec, jeg mener at jeg har brugt samme fremgangsmåde som du henviser til, men jeg kan fortsat ikke få adgang til selve C-drevet på Vista-maskinerne, de 2 vistamaskiner kan godt se C-drevet på XP-maskinen og de har også rettigheder til at læse filer derpå. Jeg er dog lidt i tvivl omkring de der brugerkonti, jeg mener jo at de alle 3 maskiner har en brugerkonto, dog er det kun de 2 Vista-maskiner som har password på og de er begge sat som administratorer. Er der noget forkert i det?
Avatar billede perav Nybegynder
01. marts 2009 - 19:07 #4
Det skal iøvrigt lige siges at man godt kan se C-drevet fra de 2 Vistamaskiner men man har ikke rettigheder til at komme derind.
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2009 - 19:22 #5
Hvis du "forsøgsvis" prøver at give alle computerne samme brugernavn og password så bør det altså spinde
Avatar billede perav Nybegynder
01. marts 2009 - 20:31 #6
Det hjalp ikke. De 2 Vista kan se hinandens C-drev men kan ikke logge ind derpå. XP-maskinen kan også se C-dreven på de 2 Vista-maskiner men kan ikke logge derind. De 2 Vistamaskiner kan godt logge ind på XP's C-drev. Der er en eller anden rettighed som skal slåes til på de 2 Vista-maskiner, men jeg kan ikke se hvor det er.
Jeg kunne måske prøve at fjerne alle netværkene på alle pc'erne og starte fra begyndelsen igen, eller hvad syntes du?
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2009 - 20:36 #7
Det skal virke hvis det er sat op som det link jeg gav dig, jeg kigger på det lidt senere i aften
Avatar billede perav Nybegynder
06. marts 2009 - 21:28 #8
helgec: Er du kommet frem til en løsning?
Avatar billede perav Nybegynder
21. marts 2009 - 17:05 #9
Nej ikke umiidelbart, da jeg lev. pc'en tilbage til min ven havde han stadig problemer med forskellige delinger, men den virkde nogenlunde her hos mig, han har dog fundet en løsning som har kan accepterer, så jeg slutter mit spørgsmål her :-) Kom med et svar så jeg kan give point
Avatar billede perav Nybegynder
06. april 2009 - 23:22 #10
jg tror vi lukker denne tråd
Avatar billede perav Nybegynder
16. april 2009 - 11:28 #11
svar
Avatar billede toledo Nybegynder
24. maj 2009 - 22:19 #12