Avatar billede fuglen1 Novice
27. februar 2009 - 23:48 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Nyt grafikkort vil ikke arbejde samme med pc

Har problemer med at få mit nye Inno3d geforce 9500gt installeret på min pc.

Problemer er at lige så snart nvidia driveren er installeret og systemet skal genstartes er ikke efter velkomst scenen kun sortskærm.

Dette er der både i windows vista og i Opensuse (linux)
har i windows prøvet med både den driver der var på cden samt en nyere.
Ingen problemer med opensorce driveren i Opensuse.

Nogle søgninger har ikke kunnet finde en løsning og en nyinstallation af windows (istadet for opensuse partitionen)har heller ikke hjulpet
den nye windows fjerner jeg igen,når jeg en linux ind i igen.

Har tidligere kørt med et Asus geforce 8500gt der stod af efter 5 mdr brug, for det meste kun i weekenden.
Har fra det fået pengene tilbage og købt ovenstående i stedet for.

Mit gæt er nu at der er noget i pcen som ikke vil arbejde sammen.
derfor jeg ikke kan bruge kortet.

Systemet er selvbygget
Asus p5gc
Intel pentium 4 3.0 ghz
2,0 gb ram gerne have

Windows vista home premium
Opensuse 11.1

Vil derfor gerne have forslag til andet et andet pcixpress 2.0 grafikkort der vil med mit Bundkort
da jeg kun har pcixpress 1,0C
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
28. februar 2009 - 00:08 #1
Hejsa..

Jeg har muligvis en løsning på dit problem .. Desvære kun til Vista...

men skal først skal jeg lige vide om du kan se opstart til bios på din monitor ?- efter at du har installeret din nye Driver..

(har selv haft problem med opstart/Bios F***** i det ..)
Avatar billede Inqk Nybegynder
28. februar 2009 - 02:56 #2
Prøv at (gen)installere driveren i fejlsikker tilstand, det virkede ihvertfald på 8800GT efter XP bootede med 4 farver med en opløsning på 800x600 da den seneste driver blev installeret første gang.
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
28. februar 2009 - 03:43 #3
Prøv at gå ind Enhedshåndtering

dernæst ind i skærmkor -Hvad skriver den der?  skal helst skrive dit "grafikkort" double klikker du på den og efterfølgende tryk på "Driver"  og dernæst "Opdatere driver" og "Gennemse Computeren efter driversoftware" og trykke på "Lad mig vælge på en liste over enhedsdrivere på computeren" her skal der være flueben i "Vis kompatibel hardware... Her vil du kunne finde din grafikkort driver - Hvis der er en driver med endelsen WDDM så tryk på den og se om det virker..
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
28. februar 2009 - 03:46 #4
Sorry mangler et "t" i skærmkort- (O:
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
28. februar 2009 - 10:57 #5
Virker på min SPAND i både Fejlsikret tilstand og Normal opstart
Avatar billede fuglen1 Novice
28. februar 2009 - 19:26 #6
3#
Der er ikke dette hak "Vis kompatibel hardware
Kan kun finde en driver og den hedder
Nvidia Geforce 9500GT
og den giver sort skærm lige efter velkomst skærmen.

Har prøvet mewd den nyeste driver med både windows og linux.

Har prøvet at få det sat i min Fars pc og der er de samme problemer
i Windows xp og Ubuntu 8.10
Her er det på et andet Asus bundkort og samme processor.
samt 1,5gb ddr-ram

Selve opstarten er som det skal være med bille og det hele på.
Det er lige så snart at styresystemet skal startes om og loade driver at skærmen bliver sort.

Som det ser ud nu er jeg nok nød til at benytte mig af den 14 dagens returret.

Samtidig bruge mit Museums agtige ati 8mb pci kort.
Samt droppe Windows i et stykke tid.

Samtidig ved jeg om et hvilket som helst pcixpress 2.0 kort vil virke med bundkort.

kan ikke finde andre løsninger
Avatar billede fuglen1 Novice
28. februar 2009 - 19:29 #7
Der burde på den 3 sidste linie have stået

Samtidig ved jeg ikke om et hvilket som helst pcixpress 2.0 kort vil virke med mit bundkort.
Avatar billede Inqk Nybegynder
02. marts 2009 - 14:35 #8
PCI-Express 2.0 kort burde virke. Forskellen mellem PCI-E 1.0 og 2.0 er at 2.0 kan modtage flere data i sekundet end 1.0. Det er dog tvivlsomt om du vil mærke noget forskel i det daglige.
Avatar billede fuglen1 Novice
10. august 2012 - 23:38 #9
Havde vist glemt denne gamle tråd så kommer her lige en forsinket opsumering.
Det endte med at det optalte grafikkort bliv sendt retur og bliv ombyttet til i samme tybe som det første jeg havde.

Det har så også kørt som det skulle her i de sidste 3 år med originale Nvidia driver.