Avatar billede nielswb Novice
27. februar 2009 - 15:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

person.xls er ikke tilgængelig

Hej eksperter
På mit arbejde er der lavet om på systemet (citrix), og nu er jeg i den situation, at Excel åbner en PERSON.xls, som ligger et sted, hvor jeg ikke kan komme til den.
Jeg har så gemt den et sted, hvor jeg har adgang til den, men nu er problemet, at den oprindelige stadig er der, og generer fordi den åbnes før den, der er det ny sted. Der er naturligvis forskellige løsninger, men jeg vil jo gerne slippe af med ballasten i form af en PERSON.xls, der åbnes men aldrig skal bruges - og spærrer så den ny ikke kan hedde det "rigtige".
Når jeg ser i "indstillinger" er der angivet korrekt (det ny sted) hvor den skal se ved åbning.
MEN: hvordan kan jeg finde ud af hvor den oprindelige PERSON.xls hentes fra når det ikke ligger i indstillingerne?
IT afdelingen har opgivet sagen...
Avatar billede be_nice Juniormester
27. februar 2009 - 15:41 #1
Når du starter Excel og den åbner den "forkerte" PERSON.xls, så prøv at foretage en rettelse i denne og tryk "Gem som" - dermed burde den oprindelige placering af denne "forkerte" PERSON.xls dukke op?
Jeg har ikke erfaring med citrix, men jeg formoder at ovenstående måske kan give dig et hint til placeringen, således at du kan slippe af med den irriterende PERSON.xls
Alternativt kunne du overveje at leve med den nye PERSON.xls, og så blot flytte indhold fra den "rigtige" PERSON.xls over.
/Be_Nice
Avatar billede Michael B. Bom Juniormester
27. februar 2009 - 15:44 #2
Har du prøvet søgefunktionen - søg efter person.xls?

Bruger selv citrix - hos os ligger den her (drevet er sikkert et andet hos dig) T:\appdata\Microsoft\Excel\XLSTART

Det kan være at du skal slå visning af skjulte filer til ...
Avatar billede nielswb Novice
27. februar 2009 - 22:09 #3
Be_nice: OK, det glemte jeg at skrive, men når jeg vil gemme som havner jeg på citrix-skrivebordet - desværre. Det var den sidste smutvej IT fik lukket; indtil da havde det endda været muligt at åbne en stifinder på det spærrede sted fra gem som vinduet  :-)
PERSON er omdøbt for det andet var for bøvlet, og knapperne skifter jo alligevel selv når den gemmes med nyt navn, så...

p5: Hos os ligger citrix på C-drevet for det skulle være bedst a.h.t. stabilitet, men det gør jo ingen forskel i princippet. Det irriterende er hér at jeg ikke har stået ved siden af og "kontrolleret" eller selv søgt, for i sidste ende må filen jo være et eller andet sted. Men jeg skal da lige prøve at høre om de specifikt har søgt i mappen, du nævner - de opgav fordi det ville tage "flere dage" at søge igennem systemet - hmmm :-)