Avatar billede Pals Nybegynder
27. februar 2009 - 11:36 Der er 3 kommentarer

Spoolfil i server 2003

Hej

Vi har en server 2003 som er domænecontrole der er ca 50 client maskiner tilsluttet, 30 med xxp og 20 med Vista business, igår skete der det at alle vista maslinerne holdt op med at printe, efterfølgende fjernede vi driver fra serveren og opdaterede vores printerdriver da jeg troede at det var der fejlen var, men intet hjalp, stadig er det kun xp maskinerne der kan printe, på vista maskinerne stopper spoolfilen efter ganske få sekunder, også når jeg genstartr den under tjenester i administrations delen. har i et godt bud på hvad der kan være galt med denne indstallation.

Med venlig hilsen

Paul
Avatar billede riversen Nybegynder
27. februar 2009 - 17:05 #1
har du tjekket eventvieweren?
Avatar billede Pals Nybegynder
27. februar 2009 - 20:21 #2
hej riversen

ja det har vi, efterfølgende har vi som et forsøg retableret en client pc til et tidligere tidspunkt hvor 22 opdateringer blev fjernet fra vista, og ja mærkeligt men nu kan de printe igen, altså er det ikke server 2003 der har problemer men igen en fejl i vista business eller en opdatering fra windows, men svaret efterlyses stadigvæk, opdateringerne kommer jo igen og problemet vil opstå igenm :-)
Avatar billede serverservice Praktikant
18. marts 2009 - 00:28 #3
Du skal prøve at se hvad der står i print spooler for de vista maskiner
du skal se under log on - om den står til systemkonto og ..interaktivt med skrivebord
Desuden at der under genoprettelse står til "genstart tjenesten" for 1 og 2 forsøg som minimum.

Men det lyder lidt som om du egentlig skulle henvende dig hos microsoft - det må være et problem med en opdatering som du skrev om. Men du kan lige se efter de indstillinger nrå du får fejlen igen.