Avatar billede zalucius Nybegynder
26. februar 2009 - 22:41 Der er 5 kommentarer

Konvertering fra HDMI (digital) til VGA (analog)?

Hej,

Jeg har forsøgt at finde en mulighed for at konvertere et HDMI signal til et VGA signal.
Dog syntes jeg kun at kunne finde løsninger, der går den anden vej: altså noget der samler både det analoge video signal og noget analogt stereo lyd fra flere kilder, til ét HDMI stik...

Problemet for mig, er at jeg har anskaffet mig en fin ny Bærbar (Zepto Mythos A15) der KUN har en HDMI udgang, og jeg har brug for at tilslutte en projektor der KUN har en VGA indgang...

Jeg er klar over det er en dum konvertering, men nu er problemet jo som det er, spørgsmålet er blot hvordan jeg kan løse det billigst muligt.

Kvaliteten af signalet er ikke ultra vigtigt, men selvfølgelig vil det da være rart hvis det kan gøres rimelig pænt.
Avatar billede darrich Novice
27. februar 2009 - 10:55 #1
Du skal købe et kabel der konverterer fra HDMI til DVI

Følgende boks konverterer fra DVI til VGA
http://www.av-connection.dk/?PGr=1886&ML=838

Mig bekendt er det den eneste tilgængelige løsning på problemstillingen.
Avatar billede zalucius Nybegynder
27. februar 2009 - 14:53 #2
Jeg ville være glad hvis det kunne lade sig gøre med ét komponent, her skal jeg have fat i både HDMI->DVI og så konverteren DVI-VGA.

Men det er da et bud, takker for det, jeg venter lige og ser om der skulle dukke noget mere op.
Avatar billede dunkz Nybegynder
10. marts 2009 - 10:23 #3
Som darrich skriver, så er det ikke bare lige til..
Det har noget at gøre med, at du skal konvertere en anolog signal til et digital signal og det er ikke helt smertefrit billigt..

Jeg vil ihverfald se om du ikke kunne finde på noget andet i stedet? Hvor du kun bruger DVI/HDMI..

Som darrich skriver, så er det nok desværre den eneste løsning lige pt..
Avatar billede Smeden93 Nybegynder
04. september 2010 - 18:00 #4
Jeg har modsatte problem ..: Kan du fortælle hvad du har fundet fra vga til HDMI ? :D
Avatar billede zalucius Nybegynder
05. september 2010 - 00:43 #5
Hej Smeden93,
Jeg bruger ikke VGA->HDMI, så jeg kan ikke snakke med om kvaliteten af billedet efter konvertering.
Men der er dette produkt, som måske kan have interesse:
http://sandberg.it/product.aspx?id=134-04