Avatar billede olf Nybegynder
26. februar 2009 - 21:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problem med Nvidia Geforce 8600 GTS og SLI

Har en pc med to Nvidida Geforce 8600 GTS grafikkort i. Og jeg har lige fundet ud af, at hvis jeg spiller fx Assassins Creed eller Fallout 3 UDEN SLI, så kører spillet flot i en højere opløsning, end hvis jeg spiller de samme spil med SLI!

Er der nogen der kan give en forklaring og måske en afklaring på hvad jeg kan gøre for at få den til at performe bedre med SLI aktiveret?

Sig til, hvis jeg skal liste yderligere hardware, drivers etc.

/Olf
Avatar billede olf Nybegynder
26. februar 2009 - 21:51 #1
Jeg skylder vist at sige hvad der nærmere bestemt sker når jeg aktiverer SLI...

Skærmen flimrer simpelthen når jeg kører i en "høj" opløsning som fx 1024 x 768 OG jeg samtidigt kører programmet i fuldskærm (dvs det virker fint når programmerne kører "windowed").

Men problemet er der som sagt ikke, hvis jeg ikke bruger SLI - heller ikke selvom jeg kører fuldskærm og stadig 1024 x 768!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
26. februar 2009 - 22:02 #2
Uden at vide det store om SLI kunne jeg forestille mig at din strømforsyning kæmper med at følge med. Og derfor lever noget der ikke er helt op til standart!
Avatar billede meterpunk Nybegynder
26. februar 2009 - 22:58 #3
Der er problemer med sli i flere/mange spil. Første skridt er altid at have nyeste driver. Løser det ikke problemet, vil jeg anbefale dig at google henholdsvis "Assassins Creed sli" og "Fallout 3 sli" så vil der være flere gode råd/løsninger.
Avatar billede olf Nybegynder
16. juli 2009 - 15:37 #4
Jeg er desværre bange for at "løsningen" er den, at mange spil ikke kan køre på de lidt "ældre" kort i SLI-mode... :-(
Avatar billede olf Nybegynder
26. august 2009 - 11:47 #5
Lukker og slukker ...