Avatar billede noodrem Nybegynder
26. februar 2009 - 18:09 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Forskel på deploy og process

Hej

Hvad er forskellen på deploy og process i business intellegence studio?
Når jeg højreklikker på henholdsvis mine dimensioner og kuber, har jeg kun mulighed for at processe mit indhold, men når jeg højreklikker på min projektmappe har jeg mulighed for både at vælge deploy eller process.

Hvad er forskellen og er den ene at foretrække frem for den anden?
Avatar billede wagner Nybegynder
26. februar 2009 - 21:45 #1
Hej

Deploy anvendes til at opdatere din AS database på din Analysis services server ud fra koden i dit AS projekt, mens process anvendes til at opdatere data i din AS database (kuber og dimension).

Det vil med andre ord sige, at deploy anvendes, når du har lavet ændringer i dit AS projekt. Herefter laves en process til at få data i din AS database. Typisk anvendes deploy ret sjældent i en driftssituation, mens process anvendes på dagligt/ugentligt niveau.

Wagner
Avatar billede noodrem Nybegynder
27. februar 2009 - 16:54 #2
Få forstår jeg det :)  Takker